Kenapa dinamakan Blogspot Ulama Pewaris Nabi ? Blog ini telah diaktifkan sejak tahun 2008 dengan berlatarbelakang memberi info tentang Islam dan politik. Blog ini sentiasa berterusan memperjuangkan memberi, menwar, memapar maklumat/info/penerangan ISLAM & politik namun Ulama Pewaris Nabi adalah menjadi idola dan perlu dijadikan ikutan dan juga sebagai sempadan kebaikan yang akan menahan atau membatas kejahatan agar tidak berterusan dan disedarkan sehingga akhirnya kebaikan akan menguasai keadaan.Nama blog ini tidak mencerminkan blogernya seorang Ulama tetapi sedang berusaha dan bercita-cita ke arah itu.Amin

pasbs2

pasbs2

pasbs baner

pasbs baner

Friday, June 7, 2013

EXCO AGAMA TAK CERMAT DI SEGAMAT !

Yang Dipertua PAS Segamat, Firdaus Masod akan mengambil tindakan undang-undang ke atas Exco Agama Kerajaan Negeri Johor, Abd Mutalib Abd Rahim berhubung kenyataan yang disifatkan sebagai fitnah.

Firdaus berkata, kenyataan Abd Mutalib yang disiarkan dalam akhbar berbahasa Inggeris 5 Jun lalu menjejaskan reputasi dan kredibilitinya sebagai pimpinan PAS di peringkat kawasan.

Beliau kesal terhadap tuduhan Abd Mutalib kononnya beliau sengaja mahu memperbesar isu ini kepada media tanpa melaporkannya kepada pihak berkuasa.

"Kenyataan Abd Mutalib yang mengatakan saya tahu lebih awal mengenai tarian separuh bogel itu ternyata tidak bertanggungjawab.

"Saya langsung tidak tahu-menahu mengenai tarian itu hinggalah seorang pengunjung merakam gambar dan menyerahkannya kepada saya.

"Saya terima gambar itu dalam jam 9.00 malam. Bagaimana saya nak laporkan kepada pejabat agama sedangkan mana ada pejabat buka waktu malam," katanya ketika dihubungi Harakahdaily hari ini.

Menurutnya juga, apa yang dipersoalkan adalah mengenai kelulusan pihak berkuasa khususnya Jabatan Agama Islam Negeri berhubung sesuatu program yang tidak sopan di khalayak ramai.

"Bagaimana sesuatu program begitu boleh diluluskan untuk dipersembahkan di khalayak ramai? Sepatutnya tugas jabatan agama memantau program-program sebegini.

"Sekurang-kurangnya Abd Mutalib perlu bersemuka dengan saya dahulu sebelum menuduh saya tahu mengenai tarian ini," tegasnya.

Sehubungan itu, Firdaus melalui peguamnya di Kuala Lumpur akan mengambil tindakan mahkamah terhadap Abd Mutalib.

"Peguam saya akan memfailkan saman terhadap dia dalam masa terdekat ini dan jumlah tuntutan dan yang berkaitan dengannya akan ditentukan peguam saya," katanya.~ hd

http://idaman78.blogspot.com/2013/06/panas-pas-segamat-saman-exco-agama-johor.html

No comments: