Kenapa dinamakan Blogspot Ulama Pewaris Nabi ? Blog ini telah diaktifkan sejak tahun 2008 dengan berlatarbelakang memberi info tentang Islam dan politik. Blog ini sentiasa berterusan memperjuangkan memberi, menwar, memapar maklumat/info/penerangan ISLAM & politik namun Ulama Pewaris Nabi adalah menjadi idola dan perlu dijadikan ikutan dan juga sebagai sempadan kebaikan yang akan menahan atau membatas kejahatan agar tidak berterusan dan disedarkan sehingga akhirnya kebaikan akan menguasai keadaan.Nama blog ini tidak mencerminkan blogernya seorang Ulama tetapi sedang berusaha dan bercita-cita ke arah itu.Amin

pasbs2

pasbs2

pasbs baner

pasbs baner

Wednesday, December 19, 2012

ANTARA UNTUNG BESAR, BELANJA BESAR DAN KEPALA BESAR!

Setelah rugi 2.5 bilion pada tahun 2011, MAS melakukan kejutan lagi kali ini dengan berbelanja besar sehingga RM3,000,000,000?
Dah serapkah kerugian besar yang lalu?
SUBANG JAYA - Malaysia Airlines (MAS) bakal memperoleh 36 pesawat baharu ATR 72-600 dengan nilai RM3 bilion daripada ATR iaitu syarikat pengeluar turboprop atau pesawat yang menggunakan kipas berpangkalan di Toulouse, Perancis.

Ketua Pegawai Eksekutif (CEO) dan Pengarah Urusan MAS, Ahmad Jauhari Yahya berkata, ATR telah pun komited untuk menghantar tiga pesawat turboprop pada tahun depan, lima lagi tahun berikutnya dan enam pada tahun 2015.

"Daripada sejumlah 36 pesawat, Firefly akan mendapat 20 buah sementara MasWings pula 16 buah," kata beliau pada sidang akhbar untuk memaklumkan mengenai peluasan rangkaian Firefly semalam.

Ahmad Jauhari berkata, kelebihan operasi turboprop ialah keupayaannya untuk mendarat dan berlepas dengan amat pantas, kurang daripada 30 minit, sekali gus menyaksikan peningkatan kekerapan penerbangan.

"Pada masa ini, orang ramai mengembara mengikut keselesaan masing-masing, jadi kekerapan ataupun frekuensi amat penting," kata beliau sambil menambah bahawa pemilikan pesawat baharu itu akan dibiayai dengan dana dalaman, dalam lingkungan kumpulan MAS.

kosmo/-

2 comments:

Unknown said...
This comment has been removed by the author.
Unknown said...

This is a things which having to know everyone and thanks for the post.
<a href='http://www.1stclassairfares.com/">Discount to first class airline tickets</a>