Kenapa dinamakan Blogspot Ulama Pewaris Nabi ? Blog ini telah diaktifkan sejak tahun 2008 dengan berlatarbelakang memberi info tentang Islam dan politik. Blog ini sentiasa berterusan memperjuangkan memberi, menwar, memapar maklumat/info/penerangan ISLAM & politik namun Ulama Pewaris Nabi adalah menjadi idola dan perlu dijadikan ikutan dan juga sebagai sempadan kebaikan yang akan menahan atau membatas kejahatan agar tidak berterusan dan disedarkan sehingga akhirnya kebaikan akan menguasai keadaan.Nama blog ini tidak mencerminkan blogernya seorang Ulama tetapi sedang berusaha dan bercita-cita ke arah itu.Amin

pasbs2

pasbs2

pasbs baner

pasbs baner

Thursday, October 4, 2012

UBN SENYAP TIKA BUKU MSO DAH SIAP !


Di sini saya akan jelaskan justifikasi dan rasionalisnya kenapa saya menggunakan perkataan "pedang" bukan "tanduk". Mula-mulanya saya judulkan buku itu sebegini; PRU 13: Menanti Saat-Saat UBN Tumbang. Tetapi saya pinda kerana merasakan tajuk itu keras dan sadis untuk UBN. Maka saya perlembutkan dengan membubuh perkataan "pedang"

Pedang yang saya maksudkan itu ialah kuasa rakyat. Rakyat akan bertindak menjadi senjata dalam pilihan raya akan datang. Rakyat akan membunuh UBN. Kemungkinan ini saya lihat kepada perkembangan sesama apa yang berlaku kini termasuk juga mood rakyat. Dalam analisa saya selera rakyat hari ini geram untuk melakukan 'pembunuhan' terhadap UBN.
Ada dua bab penting dalam buku ini untuk melihat kenapa saya merasakan begitu. Iaitu di bab muqadimah dan juga penutup. Saya juga turut mengemukakan satu 'teori' atau andaian bagaimana UBN boleh hanyut kali ini. Teori ini apa dinamakan penggabungan tiga gelombang! Gelombang tsunami, gelombang highway dan gelombang laut China selatan.

Dan kepada mereka yang berhajat untuk mendapatkannya bolehlah membuat tempahan. (Sila rujuk kepada iklan disebelah) Mungkin pasaran di kedai terbuka agak lambat kerana saya mahu mencuba pasaran di internet, yang rengkas dan menyenangkan. Untuk tujuan itu penjengok sekalian boleh merujuk kepada iklan disertakan dalam catatan ini. Sekiranya ada masalah boleh call dinombor telefon nombor 013 233 6776 sama ada untuk berbicara atau menghantar pesanan (sms).

-mso

No comments: