Kenapa dinamakan Blogspot Ulama Pewaris Nabi ? Blog ini telah diaktifkan sejak tahun 2008 dengan berlatarbelakang memberi info tentang Islam dan politik. Blog ini sentiasa berterusan memperjuangkan memberi, menwar, memapar maklumat/info/penerangan ISLAM & politik namun Ulama Pewaris Nabi adalah menjadi idola dan perlu dijadikan ikutan dan juga sebagai sempadan kebaikan yang akan menahan atau membatas kejahatan agar tidak berterusan dan disedarkan sehingga akhirnya kebaikan akan menguasai keadaan.Nama blog ini tidak mencerminkan blogernya seorang Ulama tetapi sedang berusaha dan bercita-cita ke arah itu.Amin

pasbs2

pasbs2

pasbs baner

pasbs baner

Friday, September 21, 2012

SUMPAHAN RAKYAT PROJEK TAK BERKAT !

Semalam di Pudu Raya atau nama barunya Pudu Central ramai merungut dan ada penumpang menyumpah atas kesengsaraan rakyat yang mahu menaiki bas pulang selepas penat bekerja .Bukan dekat , ada yang mahu pulang ke Seremban(negeri Sembilan), ke Tanjung Malim (Perak), Kedah dan juga ke Bukit Sentosa Rawang.
Mungkin PM atau DS Najib tidak tahu bahawa kehadirannya kununya untu rakyat amat menyusahkan rakyat.Kuncunya bukan ambil kira masalah rakyat ,yang penting projek UTC dipulun semaksima yang boleh dan untuk tambah menarik untuk meraik orang ramai maka diadakan pentas biasalah untuk diadakan hiburan.
Najib tahukah bahawa terbengkalainya Plaza Rakyat semasa Tun Mahathir lagi telah menyusahkan rakyat.Terminal Pudu Raya yang semmpit yang ada digunakan akhirnya dan sanggup kerana perasmian itu maka Pudu Raya ditutup untuk perkhidmatan bas dari 20 September hingga 22 september. Apa salahnya jangan ganggu perkhidmatan bas yang ada?
Rakyat yang merupakan penumpang terpaksa menunggu bersesak ditepi jalanraya dengan teksi-teksi yang menerima penumpang dan kenderaan persendirian.
Itu belum kes jalan ditutup yang menambahkan kesesakan.





1 comment:

Anonymous said...

Terima Kasih Kerajaan atas wujukan Pudu Central yg cantik dan TBS yg lg menawan... Sy bersyukur dengan kerajaan yang ada kini.. Alhamdulillah.. 1 Malaysia!!!