Kenapa dinamakan Blogspot Ulama Pewaris Nabi ? Blog ini telah diaktifkan sejak tahun 2008 dengan berlatarbelakang memberi info tentang Islam dan politik. Blog ini sentiasa berterusan memperjuangkan memberi, menwar, memapar maklumat/info/penerangan ISLAM & politik namun Ulama Pewaris Nabi adalah menjadi idola dan perlu dijadikan ikutan dan juga sebagai sempadan kebaikan yang akan menahan atau membatas kejahatan agar tidak berterusan dan disedarkan sehingga akhirnya kebaikan akan menguasai keadaan.Nama blog ini tidak mencerminkan blogernya seorang Ulama tetapi sedang berusaha dan bercita-cita ke arah itu.Amin

pasbs2

pasbs2

pasbs baner

pasbs baner

Friday, September 21, 2012

INNALILLAH ... ! PEKERJA MYRAPID MANGSA TERSEPIT DI BAWA KE KLINIK 1MALAYSIA?

Buruh projek MRT maut tersepit

PUCHONG: Seorang suri rumah tidak menyangka bunyi bising dan riuh-rendah di landasan projek MYRapid Transit (MRT) yang terletak bertentangan dengan dapur rumahnya sebenarnya operasi menyelamat seorang pekerja yang tersepit berhampiran PPR Taman Muhibbah, Jalan Puchong, tengah hari semalam.
Saksi kejadian dikenali sebagai Ida, 30, berkata, sebaik menjenguk dapur rumahnya, dia ternampak pasukan bomba dan penyelamat bertungkus-lumus mengeluarkan mangsa juga buruh di situ.

“Ketika kejadian kira-kira jam 12 tengah hari itu, saya berada di ruang tamu sambil menonton televisyen sebelum terdengar bunyi bising di luar rumah.

Difahamkan, mangsa, Mohd Hanafi Abdullah, 23, berasal dari Kedah meninggal dunia akibat mengalami kecederaan dalaman selepas tersepit di landasan MRT bagi laluan Sri Petaling ke Shah Alam.

Menurut akhbar Sinar, pasukan penyelamat berjaya mengekluarkan mangsa dan membawa turun menggunakan tangga cakera putar (TTL) jam 1.12 ptg bagaimanapun mangsa disahkan meninggal dunia kira-kira 15 minit kemudian.Mangsa yang pengsan di bawa ke Klinik 1Malaysia berhampiran lokasi kejadian sebelum disahkan meninggal dunia oleh doktor bertugas.

Sementara itu, Penolong Pengarah Operasi Bomba Kuala Lumpur, Azizan Ismail berkata, sepasukan bomba dan penyelamat dari Balai Bukit Jalil dikejarkan ke lokasi kejadian sebaik menerima panggilan 12.08 tengah hari.

No comments: