Kenapa dinamakan Blogspot Ulama Pewaris Nabi ? Blog ini telah diaktifkan sejak tahun 2008 dengan berlatarbelakang memberi info tentang Islam dan politik. Blog ini sentiasa berterusan memperjuangkan memberi, menwar, memapar maklumat/info/penerangan ISLAM & politik namun Ulama Pewaris Nabi adalah menjadi idola dan perlu dijadikan ikutan dan juga sebagai sempadan kebaikan yang akan menahan atau membatas kejahatan agar tidak berterusan dan disedarkan sehingga akhirnya kebaikan akan menguasai keadaan.Nama blog ini tidak mencerminkan blogernya seorang Ulama tetapi sedang berusaha dan bercita-cita ke arah itu.Amin

pasbs2

pasbs2

pasbs baner

pasbs baner

Friday, September 21, 2012

JANGAN HINA NABI MUHAMMAD S.A.W !

KUALA LUMPUR 21 SEPT : Kira-kira 5,000 orang telah berkumpul di depan Kedutaan Amerika Syarikat (AS) di Jalan Tun Razak di sini bagi melahirkan kemarahan mereka terhadap filem dan kartun yang menghina junjungan besar Nabi Muhammad SAW.
Demonstrasi yang diadakan selepas sembahyang Jumaat itu merupakan kesinambungan dari himpunan minggu lepas dan acara yang sama di merata dunia bagi membantah filem yang dibuat oleh seorang warga AS.
Himpunan hari ini juga bagi membantah siri kartun yang diterbitkan baru-baru ini oleh sebuah majalah Perancis yang berjudul Charlie Hebdo.
Demonstrasi di depan kedutaan AS di sini yang bermula pada 2.30 ptg dihadiri oleh NGO Islam dan aktivis politik dari Pakatan Rakyat.
Antara pemimpin yang kelihatan adalah Ketua Penerangan Pas Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man, Pemuda Pas Nasruidin Hasan Tantawi dan Naib Ketua AMK Azmizam Zaman Huri.
Perhimpunan yang dikawali oleh polis dari pasukan simpanan persekutuan (FRU) masih berlangsung di dalam keadaan terkawal.

No comments: