Kenapa dinamakan Blogspot Ulama Pewaris Nabi ? Blog ini telah diaktifkan sejak tahun 2008 dengan berlatarbelakang memberi info tentang Islam dan politik. Blog ini sentiasa berterusan memperjuangkan memberi, menwar, memapar maklumat/info/penerangan ISLAM & politik namun Ulama Pewaris Nabi adalah menjadi idola dan perlu dijadikan ikutan dan juga sebagai sempadan kebaikan yang akan menahan atau membatas kejahatan agar tidak berterusan dan disedarkan sehingga akhirnya kebaikan akan menguasai keadaan.Nama blog ini tidak mencerminkan blogernya seorang Ulama tetapi sedang berusaha dan bercita-cita ke arah itu.Amin

pasbs2

pasbs2

pasbs baner

pasbs baner

Sunday, April 29, 2012

490 PESERTA BERANI BERSIH 3.0 BERJAYA MENAWAN DATARAN MERDEKA ! ALLAHUAKBAR !


Semalam teman akhirnya dapat ditahan oleh 'Polis Durjana' di mana sebelum BERSIH 3.0 teman biasa tengok kezaliman di depan mata namun semalam teman rasa sendiri jahatnya polis-polis aka polis bantuan kejam bersama polis DBKL ciptaan Menteri Dalam NEGRI yang selalu orang kata silembik atau silembut.
Teman ditahan bersama sahabat teman ahli PAS Cawangan Bukit Sentosa 2 yang masih muda dan orang muda memang ratahan gerombolan polis untuk dibelasah.
Teman di hentak atas kepala di tendang lutut pada perut dan dipukul curi semasa melalui barisan polis yang ramai menuju Dataran Merdeka.Telefon dirampas , kopiah diramas dan entah ke mana.Rupanya polis ini kununnya tak sampai hati membelasah orang tua macam teman ni.Kalau berserban apatah lagi.Subhanallah. Yang peliknya semasa mereka(polis gila) ini membelasah teman mereka tidak suka bila teman menyebut nama Allah ,mereka marah dan suruh teman jangan teruskan menyebut kalimah suci itu.
Sahabat teman yang masih muda diasingkan dari teman kerana tidak mahu teman nampak bila mereka membelasah .Orang muda memang dicemburui mereka , mungkin diarah agar kaum muda serik tidak lagi mengikuti perhimpunan macam ini.

Walaubagaimanpun teman bersyukur teman antara 493 (tidak silap seramai ini telah ditahan sejak malam tadidi PULAPOL) dapat menawan Dataran Merdeka dan mewakili perhimpunan BERSIH 3.0 kali ini.
Bagaimana kami menawan, teman sudah menasihatkan rakan perhimpunan agar jangan lari cuma berjalan agar seramai mana yang hadir perlu dibiarkan ditahan agar rakyat Malaysia dan dunia tahu buruknya perangi BN yang mengawal SPR.

Namun kami seramai 493 ini telah ditahan(selepas dibelasah secara zalim) dan diarah berjalan beramai2 melalui Dataran Merdeka dan dikumpulkan di atas jalanraya depan Kelab Selangor .Dan ini bermakna kami telah dapat menawan Dataran Merdeka. Allahuakbar.

Dan terma kasih pada prihatin YDP PAS Kawasan Hulu Selangor dan teman PASBS2 dalam membantu dari segi apa kepada kami yang ditindas ini.Terimakasih atas semangat juang sahabat OKT (Orang Kena Tahan) seperti Sdr Aziz Bari, Che gu Bard , KP PAS Kaw Hulu Selangor, Pegawai Khas YB Tanah Merah, YB Tian Chua dan pihak Suakam dan lain-lain.

10 comments:

Anonymous said...

Allahuakbar!!!! Pergh, tererlah pakcik dan rakan2 lain dpt tawan Dataran merdeka.

Tak patut Polis memprovok para pendemo camtu. Baling gas, tembak air, pukul demonstran. Polis2 yang jahat ni layak digelar Pencacai Datin Rosmah Mansor (PDRM).
Bersih, Bersih!!! Reformasi, reformasi!!!!

tungkaran hati said...

Tahniah kepada Ambabiga juga kepimpinan PAS yang berjaya mentarbiyahkan penganut2 PAS sebagai pejuang2 yang kurang ajar dan tak boleh diajar...mereka tak pernah diajarkan tentang kasih sayang, yang ada hanyalah KEBENCIAN!
mereka melihat KEKEJAMAN hanya keatas mereka sahaja....!

KAPAKTAJAM said...

Pemilik blog dan penulis artikel di atas.... nak tanya ckit berapa kerat yg datang? Jutaan? Hingga hang sebagai penulis boleh mengklasifikasikan Rakyat Menolak Najib? Kenapa begitu bacul, bangan dan bodoh.... Guna otah brother.... siapa ketua penganjur Bersih 3.0 nih.. ambiga sex bebas tu.. hang sokong die? Kafir lar hang Bro... Jgn marah ni.. dah jelas bro.. krn anda menyokong apa yg Allah tegah... nih jenis zina bro... hakikat kejadian manusia, jika dari yg akan baik lar rakyatnya dan sebaliknya... hang sokong?... Bawa mengucap bro... Satu lagi ingat, siapa Ambiga nih bro.. asal keling estate yg dibawa dari India... sekarang hang nak jadikan ketua sex dan lesbian dan anda sokong giler tu bro.... elok hang mampus jer bro... bertaubat jgn roh nanti tak diterima Allah... Ingat bro... nih benda Iktiqod... jgn ikut fatwa giler Nik Aziz sesat lagi menyesatkan itu.... Demi Allah dan demi Rasul.... anda juga termasuk golongan sesat dan menyesatkan jika anda terus terusan menyokong perkara2 mcm nih.... Bertaubat bro... tak percaya hang gi tanya dan belajar asal kejadian manusia... cari buku agama yang muktabar... Ingat Nik Aziz pun tak abis belajar/salah sorang yg Gagal.... Carilah buku Hakikat Insan dan belajar darinya... sebelum nyawa dicabut dari jasad, k. terima kasih Bro..

zianajib said...

aku sokong cik kapak. kita patut sokong tibi 3 pnganjur sure heboh tu baru masuk sorrga. sokong jugak ananda krishna towkey astro yg bawak konsert suara kami. dia bkn keling estate tp kapitan keling. yeaahhhh.kita enjoyy. br roh bole di terima nanti. sokong la kaki rasuah, kaki judi, kaki betina sebagai ketua. semua tu ajaran yg tak sesat.

Goriken San said...

Kapaktajam: hehe..buta hati kau ni ye...hehe...umno lah punca semua tu..menghalalkan yg haram dgn memberi lesen..judi,arak,disko,pelacuran dll...lu pikir la bro,wa rasa lu ni melayu pada nama...tidak akan ditanya apakah bangsa mu di alam barzakh nanti..bertaubat sebelum mati..peliharalah tiang agama...Allahuakbar!!!

cucukerinci said...

kapaktajam ..tapi otaak tumpul....kami sertai himpunan bersih 3.0 BUKAN nak sokong ambiga....jgn jadi bodoh nak baca kitab konon...sebutkan namakitabnya wahai kapaktajam...pandai berhujah kata org sesat sebab ambiga...sokong najib yg tolak hukum hudud tu sesat atau tidak???

Anonymous said...

kpaktajam.....lu memang memang manusia PUKIMAK...

Abah Kau!! said...

tu baru sebut hakikat insan.... da prasan jadi syeikh khuaktui..... al kapaktajamiah... klaka la pulak... prasan baguih... hihi

Anonymous said...

dinasihatkan UMNO totok harus bersedia menyiasat sendiri contoh jadi sb dan turut dalam Perhimpunan dan perhati telatah Polis bukan mengutuk peserta perhimpunan.Ikut contoh UMNO yg bernama Zaharin dalam fb/blognya

Anonymous said...

hehe.. bila nak tegur ilmunye kurang, ni la jadinye... sebut pasal agama tapi bangang rupanye... mengkafirkan orang yang tak mengakui dirinya kafir tu tak ke tergolong dalam golongan kufur... kufur pada perbuatan, kafir pada diri...PhD bukan ilmu tertinggi, bangsa bukan ukuran Allah s.w.t, cermin diri sebelum mencemuh orang lain... nak belajar ilmu bukan sekadar membaca, cari tok guru untuk mendalami ilmu tak kiralah ape jua ilmu...