Kenapa dinamakan Blogspot Ulama Pewaris Nabi ? Blog ini telah diaktifkan sejak tahun 2008 dengan berlatarbelakang memberi info tentang Islam dan politik. Blog ini sentiasa berterusan memperjuangkan memberi, menwar, memapar maklumat/info/penerangan ISLAM & politik namun Ulama Pewaris Nabi adalah menjadi idola dan perlu dijadikan ikutan dan juga sebagai sempadan kebaikan yang akan menahan atau membatas kejahatan agar tidak berterusan dan disedarkan sehingga akhirnya kebaikan akan menguasai keadaan.Nama blog ini tidak mencerminkan blogernya seorang Ulama tetapi sedang berusaha dan bercita-cita ke arah itu.Amin

pasbs2

pasbs2

pasbs baner

pasbs baner

Sunday, March 4, 2012

PAS BERADAB UMNO TAK TERJAWAB

Salam pembaca blog PAS Cawangan Bukit Sentosa 2 yang budiman tak kira manusia atau jin yang penting terbuka hati untuk mencari keadilan dan kebenaran.
Nak citer semalam teman mimum teh dan roti canai(Kat Singapore dipanggil roti prata) berhampiran rumah di Bukit Sentosa 2 bersama pak cik teman yang bernama Hasan (tapi bukan hasan tut atau Hasan tutttt) .Beliau ni dah berumur lebih 60 tahun tapi memang hebat kesedarannya tentang ketidak relevan UMNO atau BN mentadbir Malaysia.
Beliau pernah berbual dengan seorang pemuda bawah umur 40 tahun di sebelah taman beliau . Pemuda tersebut terus mengeluh dan memberi komen bahawa jika Pakatan Rakyat memerintah Malaysia akan jadi 2 kali 5 juga akhirnya macam perangai UMNO.
Pak cik teman tersentak dan terus berkata untuk membalas dan menjelas kepada pemuda itu bahawa andai beliau ada anak, yang sudah layak berkahwin, bolehkah pemuda itu kata pada anaknya tak perlu kahwin ..bukan kamu boleh dapat anakpun tak perlu kahwinlah.
Bila pemuda itu tak menjawab, Pak cik teman kata bahawa sebab itu ada hikmah Allah kurniakan jari tangan kita tidak sama panjang tapi sempurna.Sebab kejadian masa hadapan hanya Allah yang tahu , kita tak boleh beri andaian kerana Allah tapi
tahu.

No comments: