Kenapa dinamakan Blogspot Ulama Pewaris Nabi ? Blog ini telah diaktifkan sejak tahun 2008 dengan berlatarbelakang memberi info tentang Islam dan politik. Blog ini sentiasa berterusan memperjuangkan memberi, menwar, memapar maklumat/info/penerangan ISLAM & politik namun Ulama Pewaris Nabi adalah menjadi idola dan perlu dijadikan ikutan dan juga sebagai sempadan kebaikan yang akan menahan atau membatas kejahatan agar tidak berterusan dan disedarkan sehingga akhirnya kebaikan akan menguasai keadaan.Nama blog ini tidak mencerminkan blogernya seorang Ulama tetapi sedang berusaha dan bercita-cita ke arah itu.Amin

pasbs2

pasbs2

pasbs baner

pasbs baner

Monday, March 5, 2012

NAK TERBERAK BARU CARI JAMBAN, KATA SELAMAT BAGAI NAK RAK, AKHIRNYA KECUT BILA RAKYAT TEKAN




Pengumuman kerajaan bahawa sisa buangan kilang memproses nadir bumi Lynas di Gebeng, Kuantan akan dipindahkan ke lokasi lain yang jauh dari penempatan penduduk adalah bukti bahawa kerajaan sebenarnya menyedari sisa berkenaan adalah berbahaya.

Menurut Ketua Biro Alam Sekitar PAS, Zulkefly Mohamad Omar, ini adalah di sebalik dakwaan perdana menteri bahawa keputusan untuk memindahkan sisa berkenaan tidak ada kena-mengena dengan tahap kebahayaan.

"Jika sisa ini tidak berbahaya, maka tidak ada keperluan untuk memindahkan lokasinya ke tapak lain. Kenyataan (perdana menteri) ini menunjukkan bahawa kerajaan memang menyedari akibat ketoksikan sisa Lamps.

"PAS percaya kenyataan PM hanya retorik politik untuk menyembunyikan salah guna kuasa dalam membuat keputusan terburu-buru yang membahayakan keselamatan rakyat," katanya pada sidang media di ibu pejabat PAS di Kuala Lumpur.

Menurut beliau, jika sebegitu selamat seperti yang didakwa, lokasi terbaik bagi membuang sisa toksid itu adalah di padang pasir Australia yang luas dan tidak berpenghuni.

"Hakikat bahawa pihak berkuasa Australia sendiri tidak mahu menerima sisa toksik ... mengesahkan bahawa ia adalah sangat bahaya," katanya.

Beliau menambah bahawa cadangan Menteri Kesihatan, Datuk Seri Liow Tiong Lai supaya sisa berkenaan dihantar semula ke Australia juga menimbulkan beberapa soalan.

"Kenapa tidak beliau mempersoalkan pengurusan sisa dan pelupusan toksid awal? Mengapa timbulkan perkara ini selepas lesen operasi sementara diberikan?" soalnya.

No comments: