Kenapa dinamakan Blogspot Ulama Pewaris Nabi ? Blog ini telah diaktifkan sejak tahun 2008 dengan berlatarbelakang memberi info tentang Islam dan politik. Blog ini sentiasa berterusan memperjuangkan memberi, menwar, memapar maklumat/info/penerangan ISLAM & politik namun Ulama Pewaris Nabi adalah menjadi idola dan perlu dijadikan ikutan dan juga sebagai sempadan kebaikan yang akan menahan atau membatas kejahatan agar tidak berterusan dan disedarkan sehingga akhirnya kebaikan akan menguasai keadaan.Nama blog ini tidak mencerminkan blogernya seorang Ulama tetapi sedang berusaha dan bercita-cita ke arah itu.Amin

pasbs2

pasbs2

pasbs baner

pasbs baner

Sunday, March 18, 2012

BUKAN BN SAJA, SPR PUN TAKUT!

KUALA NERUS – Walaupun negara Burma ditekan oleh pemerintah Tentera, namun peluang untuk parti yang bertanding dalam pilihanraya muncul selama 15 minit dalam telivisyen Burma menjadikan demokrasi di Burma dilihat lebih baik dari apa yang diamalkan di negara ini.

Pengarah Jabatan Penerangan PAS Terengganu, Ustaz wan Sukairi Wan Abdullah berkata, sebaliknya sehingga kini setelah 54 tahun merdeka demokrasi di Malaysia tidak membenarkan parti-parti yang bertanding dalam pilihanraya muncul di kaca TV.

“Walaupun hanya 15 minit, masa yang diberikan kepada parti-parti yang bertanding muncul di kaca TV, ia dilihat lebih baik dari Negara kita,

“sehingga kini, tuntutan PAS dan parti-parti politik untuk mendapat akses yang lebih baik belum dipenuhi,”ujarnya ketika ditemui selepas menyampaikan taklimat isu kepada jentera muslimat DUN Tepoh di sini, pada Sabtu 17 Mac.

Beliau berkata demikian ketika mengulas kemunculan ketua pembangkang Burma, Aung San Suu Kyi yang berucap dalam kempen pilihanraya di TV Burma pada 15 Mac lalu [Gambar bawah].

Sehubungan itu, beliau yang juga Setiausaha PAS kawasan Kuala Terengganu menolak dakwaan Umno dan Barisan Nasional (BN) kononnya demokrasi di Negara ini adalah adil.

“Nak muncul di TV pun tak boleh, mana boleh kata adil! Sedangkan pemimpin Umno dan Barisan Nasional menggunakan stesyen TV untuk berkempen siang dan malam,

“itu belum lagi manipulasi daftar pengundi oleh SPR yang masih belu bebas dari ‘ditunggang’ oleh Umno,”jelasnya.

Beliau berkata, kejadian nama-nama pegundi yang tiba-tiba bertukar tempat mengundi da nada diantaranya hilang secara tiba-tiba dari senarai daftar pemilih seringkali berlaku.

Yang terbaru, menurutnya, Menteri Besar Selangor tan Sri Khalid Ibrahim sendiri telah dipindahkan tanpa pengetahuan beliau.

Wan Sukairi turut menyokong diadakan Himpunan Amana BERSIH 3.0 sekiranya Suruhanjaya Pilihanraya Malaysia (SPR) masih tidak dapat membersihkan senarai pengundi dan kerajaan gagal menunaikan lapan tuntutan BERSIH.

“tidak ada makna sekiranya hanya dibenarkan menggunakan dakwat kekal tetapi SPR tidak berubah dan lain-ain tuntutan dalam lapan perkara yang dikemukakan BERSIh tidak dipenuhi,

“lebih baik diadakan BERSIH 3.0 sebelum dibubarkan parlimen,”katanya



2 comments:

Anonymous said...

jangan risau dah berjaya amek ptrjaya nanti kita akses 24 jam....!

POYO said...

NANTI UMNO CERET-BERET