Kenapa dinamakan Blogspot Ulama Pewaris Nabi ? Blog ini telah diaktifkan sejak tahun 2008 dengan berlatarbelakang memberi info tentang Islam dan politik. Blog ini sentiasa berterusan memperjuangkan memberi, menwar, memapar maklumat/info/penerangan ISLAM & politik namun Ulama Pewaris Nabi adalah menjadi idola dan perlu dijadikan ikutan dan juga sebagai sempadan kebaikan yang akan menahan atau membatas kejahatan agar tidak berterusan dan disedarkan sehingga akhirnya kebaikan akan menguasai keadaan.Nama blog ini tidak mencerminkan blogernya seorang Ulama tetapi sedang berusaha dan bercita-cita ke arah itu.Amin

pasbs2

pasbs2

pasbs baner

pasbs baner

Friday, November 18, 2011

NAJIB KATA ISA DAH TAK PAKAI , KPN BERI AMARAN SAPA PERTIKAI

KUALA LUMPUR, 15 Sept — Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) akan dimansuhkan sama sekali dan kerajaan akan memperkenalkan dua akta baru untuk mengekalkan keselamatan negara, demikian diumumkan oleh Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak pada Hari Malaysia.
http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/najib-isa-dimansuh-tiga-proklamasi-darurat-dibatal/


Ketua Polis Negara, Tan Sri Ismail Omar memberi amaran kepada semua pihak supaya tidak mempertikaikan tindakan penahanan 13 individu dipercayai anggota militan mengikut Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) di Tawau, Sabah awal minggu ini kerana ia membabitkan isu keselamatan negara.

Katanya, tindakan itu mengikut prosedur dan peruntukan undang-undang, selain berdasarkan maklumat risikan.

"Sebagai Ketua Polis Negara, saya tidak akan berkompromi dengan mana-mana cubaan mengancam keselamatan negara kita. Malah, kita mempunyai sumber perisikan yang kuat dengan rangkaian kerjasama di seluruh dunia.

"Penahanan itu dibuat berdasarkan maklumat risikan dan saya meminta fakta mengenainya tidak diputarbelitkan hingga mengelirukan rakyat," katanya. - Bharian.

source: http://cenangau.blogspot.com/2011/11/terima-kasih-kpn-pasai-tangkap-13-orang.html#ixzz1e342PrY5

No comments: