Kenapa dinamakan Blogspot Ulama Pewaris Nabi ? Blog ini telah diaktifkan sejak tahun 2008 dengan berlatarbelakang memberi info tentang Islam dan politik. Blog ini sentiasa berterusan memperjuangkan memberi, menwar, memapar maklumat/info/penerangan ISLAM & politik namun Ulama Pewaris Nabi adalah menjadi idola dan perlu dijadikan ikutan dan juga sebagai sempadan kebaikan yang akan menahan atau membatas kejahatan agar tidak berterusan dan disedarkan sehingga akhirnya kebaikan akan menguasai keadaan.Nama blog ini tidak mencerminkan blogernya seorang Ulama tetapi sedang berusaha dan bercita-cita ke arah itu.Amin

pasbs2

pasbs2

pasbs baner

pasbs baner

Monday, September 12, 2011

UMNO PENCARI PASAL DI RUMAH ALLAH ... ASTAGFIRULLAH !


Akhbar Sinar hari ini melaporkan beberapa orang UMNO membuat laporan polis di Balai Poli Bukit Sentosa jam 5 ptg semalam. Teman pun ada lalu jam 6 ptg tapi dah selesai, YB Isa kelihatan lepak di kedai minum berhadapan Balai tersebut.
Agaknya dari muka-muka di gambar ini berapa orang yang solat dan mendengar khutbah pada 9 September 2011 di Assalam ? Rasanya Dari 3,000 jemmah yang solat kalau dibuat undian hanya 0.00001 peratus yang kaki bantah khutbah.
UMNO BATANGKALI MELALUI KETUANYA ADUN BATANGKALI TERUS KECOH DAN HEBOH PASAL KHUTBAH JUMAAT DI MASJID ASSALAM PADA 9 SEPTEMBER 2011 LEPAS. MELALUI SEPAI(SPY) YANG HANYA BEBERAPA ORANG MENGUNJUNGI MASJJID HANYA NAK MENYIASAT LAGAK MUSIBAT DAN OTAK TAK SIHAT CUBA MENDAPATKAN SEDIKIT MAKLUMAT YANG BOLEH DIBUAT MODAL UNTUK DIKECOHKAN PADA ORANG RAMAI DALAM MISI MERAMPAS SELANGOR DARI PAKATAN RAKYAT YANG DAH KUAT MELEKAT.
Sepatutnya orang UMNO yang datang ke masjid kena redha, fokus untuk menimba ilmu Allah dan bersedia dengan ketahanan mental bila terkena smash atau sindiran sinis dan pedas secara kebetulan. Dalam tazkira, ceramah atau syarahan atau sebagainya jika semuanya manis dan yang lembut2 bukan lah ilmu sepenuhnya.
UMNO kena muhasabah berbanding sebelum 2008, masjid di Negeri Selangor rutinnya lepas Isyak terus tutup kedai tutup lampu masjid dan ada yang tutup pintu pagar.
Mana nak dapat ilu yang lebih mendalam. Kini bila ada tazkirah sekurang2nya mereka dan faham apa itu perkataan sufi, hikmah dan sebagainya.

Kesihan Tuan Nazir Masjid AsSalam terpaksa menjawab beberapa soalan dalam siasatan apabila aduan telah dilakukan.

2 comments:

zul_neem said...

assalamualaikum


Golongan yang memakmurkan mesjid ada disebut didalam alquran.Ikutilah golongan ini daripada golongan yang mengatakan hanya dirinya betul lagi baik untuk dicontohi.

RG Sport said...

As salam

gambor dalam sinar tu rasa cam tak pernah nampak kat masjid. Aku silap tengok kot