Kenapa dinamakan Blogspot Ulama Pewaris Nabi ? Blog ini telah diaktifkan sejak tahun 2008 dengan berlatarbelakang memberi info tentang Islam dan politik. Blog ini sentiasa berterusan memperjuangkan memberi, menwar, memapar maklumat/info/penerangan ISLAM & politik namun Ulama Pewaris Nabi adalah menjadi idola dan perlu dijadikan ikutan dan juga sebagai sempadan kebaikan yang akan menahan atau membatas kejahatan agar tidak berterusan dan disedarkan sehingga akhirnya kebaikan akan menguasai keadaan.Nama blog ini tidak mencerminkan blogernya seorang Ulama tetapi sedang berusaha dan bercita-cita ke arah itu.Amin

pasbs2

pasbs2

pasbs baner

pasbs baner

Wednesday, May 4, 2011

DULU TAKUT 'ISLAM' KINI TAKUT 'RAKYAT' ?


Kementerian Dalam Negeri menolak penggunaan perkataan "rakyat" bagi akhbar harian Utusan Rakyat yang dipohon.

Komen : Dulu perkataan 'Islam' sangat ditakuti dan dicemburui oleh UMNO/BN. Sampai perkataan Islam pada PAS pun hendak dibuang. kan bagus nama Universiti Islam, Pusat Islam dan sebagainya ataupun Parti UMNO Islam atau bla-bla! Ini tidak, asal Pakatan Rakyat punya cadangan dan permohonan semua nak dibantah.
Kini perkataan 'Rakyat' pula digaduhkan. Abis nama Bank Rakyat camner pulok?

Bagus gak Nurul acah dan gempak skit KDN , kira nak test dan bertaubat atau tidak Kementerian Dalam Negeri ini. Semenjak 2 menjak Hisamudin jaga KDN.

Wakil daripada Bahagian Kawalan Penerbitan dan Teks Al-Quran memberitahu perkara itu kepada Naib Presiden PKR Nurul Izzah Anwar dan pengerusi Kesatuan Wartawan Kebangsaan (NUJ) Hata Wahari dalam pertemuan di Putraja hari ini.

"Kementerian bimbang nama yang dicadangkan harian itu akan mengelirukan orang awam," kata Hata (kanan) dalam sidang media selepas mesyuarat itu.
Bagaimanapun, kedua-dua mereka yang merupakan orang penting di belakang penerbitan itu berkata, mereka akan mendesak untuk kekal dengan nama asal yang dicadangkan itu.

Nurul Izzah yang juga anggota parlimen Lembah Pantai berpendapat, rakyat patut mendapat penghormatan.

NONE"Nama itu (rakyat) sebahagian daripada jatidiri kamu," kata Nurul Izzah (kiri) sambil bertanya pemberita apa perasaan mereka sekiranya terpaksa menukar nama untuk penerbitan masing-masing.

Hata pula berkata, beliau menjelaskan kepada kementerian bahawa nama itu mewakili "jiwa" penerbitan itu yang berniat mengetengahkan peranannya yang prorakyat.

"Tanpa perkataan rakyat, ia tidak menggambarkan perkara itu. Jadi apa yang kita perlu gelarnya?

Utusan aaa, atau Utusan tut,” katanya sambil berjenaka. - Mkini.


source: http://cenangau.blogspot.com/2011/05/nurul-izzah-masih-tersenyum-rupanya.html#ixzz1LNEdWNO5

No comments: