Kenapa dinamakan Blogspot Ulama Pewaris Nabi ? Blog ini telah diaktifkan sejak tahun 2008 dengan berlatarbelakang memberi info tentang Islam dan politik. Blog ini sentiasa berterusan memperjuangkan memberi, menwar, memapar maklumat/info/penerangan ISLAM & politik namun Ulama Pewaris Nabi adalah menjadi idola dan perlu dijadikan ikutan dan juga sebagai sempadan kebaikan yang akan menahan atau membatas kejahatan agar tidak berterusan dan disedarkan sehingga akhirnya kebaikan akan menguasai keadaan.Nama blog ini tidak mencerminkan blogernya seorang Ulama tetapi sedang berusaha dan bercita-cita ke arah itu.Amin

pasbs2

pasbs2

pasbs baner

pasbs baner

Wednesday, May 4, 2011

MEMALUKAN PARTI UMNO BILA ADUN PERASUAH MASIH WAKIL RAKYAT !


ADUN Lenggeng masih wakil rakyat, kata Najib
Komen : Sepatutnya ADUN Lenggeng digantung bagi menunjukkan wakil rakyat tersebut telah terbukti bersalah. Memang yang bersalah boleh buat rayuan tetapi ini bukan lagui tuduhan atau dakwaan. ADUN ini telah menjalani proses mahkamah dan telah dibuktikan bersalah dan hukuman maksimum telah dijatuhkan apa lagi.
Takkan takut Pilihan Raya sanggup Pengerusi BN/UMNO menyimpan wakil rakyat yang sudah dicop bersalah dan perasuah!


BALIK PULAU 2 April 2011 - Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak berkata Anggota Dewan Undangan Negeri (ADUN) Lenggeng Mustafa Salim masih lagi wakil rakyat bagi kawasan itu.

Katanya, ADUN Barisan Nasional (BN) itu akan membuat rayuan terhadap hukuman yang telah dijatuhkan ke atasnya oleh Mahkamah Sesyen Seremban.

Bulan lepas, mahkamah menjatuhkan hukuman penjara tiga tahun dan denda RM20,000 terhadap Mustafa atas kesalahan menerima rasuah daripada seorang kontraktor sebagai dorongan mendapatkan permit menjual pasir, tiga tahun lalu.

Beliau berkata demikian sebagai mengulas kedudukan ADUN berkenaan, dalam satu sidang akhbar selepas menghadiri Majlis Jamuan Mesra Rakyat di Kampung Permatang Pasir. - Bernama

No comments: