Kenapa dinamakan Blogspot Ulama Pewaris Nabi ? Blog ini telah diaktifkan sejak tahun 2008 dengan berlatarbelakang memberi info tentang Islam dan politik. Blog ini sentiasa berterusan memperjuangkan memberi, menwar, memapar maklumat/info/penerangan ISLAM & politik namun Ulama Pewaris Nabi adalah menjadi idola dan perlu dijadikan ikutan dan juga sebagai sempadan kebaikan yang akan menahan atau membatas kejahatan agar tidak berterusan dan disedarkan sehingga akhirnya kebaikan akan menguasai keadaan.Nama blog ini tidak mencerminkan blogernya seorang Ulama tetapi sedang berusaha dan bercita-cita ke arah itu.Amin

pasbs2

pasbs2

pasbs baner

pasbs baner

Monday, May 9, 2011

BN TERASA TAPI GUNA PERKASA !


Pemuda MCA mendesak Polis dan Suruhanjaya Multimedia melakukan siasatan segera HARI INI juga dan bukannya dalam tempoh masa 14 hari, seperti yang diminta oleh PERKASA, dalam laporan polis PERKASA terhadap DAP semalam, sambil menyindir, 14 hari terlalu lama!

Komen : Tengoklah dan bacalah bagaimana BN sudah tidak tentu arah dengan komponen ke 2 terbesar mereka iaitu Parti MCA. Kalau DAP dihentam diadudomba dengan PAS dan PKR tapi rakan selimut BN sendiri melakukan dan mengarahkan siasatan atas kebiadapan Utusan Malaysia hari ini juga. BN/UMNO hanya diam sahaja dan terpaksa menggunakan PERKASA untuk menegur dan menghentam tindakan MCA tersebut. Teruskan baca tulisan PERKASA seperti di bawah :-



Lihat betapa pantasnya MCA melalui Sayap Pemudanya mempertahankan Sosialis DAP. Lihat juga betapa pantasnya MCA menyalahkan Utusan Malaysia. Tidak langsung dia memikirkan bahawa Utusan Malaysia hanya melaporkan apa yang telah dilaporkan oleh beberapa "bloggers" dan tidak langsung dia mengambilkira bahawa sebagai media arus perdana, sewajibnyalah Utusan Malaysia memanjangkan berita yang dirasakannya dari sumber yang jelas, yang menyentuh kehidupan umum TERUTAMA ORANG MELAYU DAN ISLAM, di Negara ini. Mengapa tidak langsung ada sekelumit perasaan percaya kepada Utusan Malaysia, sebuah akhbar arus perdana?

Berita Utusan Malaysia menyatakan dari sumber yang dipetiknya bahawa DAP terlibat didalam komplot tersebut. Mengapa Pemuda MCA tidak mengambil berita itu dan membuat laporan polis terhadap DAP, atau kumpulan paderi Kristian tersebut? Biarlah kebenarannya disiasat oleh polis dan pihak berwajib. Kalau tidak benar, barulah buat laporan susulan, supaya Polis bertindak sewajarnya terhadap Utusan Malaysia? Apa susah sangat? Sebaliknya Utusan Malaysia terus dilaporkan sebagai penyebar berita palsu! Ada apa-apa kah? Mana dia tahu berita itu tidak benar? Mengapa cepat sangat mahu menjaga DAP? Adakah kerana memang perlu membersihkan nama DAP sebab sebelum ini Presiden MCA sudah menyarankan kepada orang Cina supaya bersatu dan sokong DAP, sebab MCA nak tutup kedai, nak pencen, dah penat? Jadi kalau DAP di bongkar buruknya, gagallah rancangan MCA untuk ugut Barisan Nasional dan orang Melayu?

Ketua Penerangan Pemuda MCA dengan sombongnya lalu mengutuk Negara ini tidak mempunyai kepakaran "Risk Management" dalam menghadapi "Crisis", maka itu janganlah benarkan krisis berlaku. Ketua Penerangan Pemuda MCA seterusnya mengugut kalangan bloggers, twitters dan semua pihak agar tidak menulis atau memanjang-manjangkan cerita ini kerana mereka semua ":bodoh" dalam menilai risiko dan bahawa "bodoh"nya mereka itu hingga dia mengugut bahawa "You don't understand how fast and far it can spread and the emotional effect it can have. Even (US President) Barrack Obama could be reading what you write"!!

Nah! Barrack Obama, bacalah apa yang saya tulis ini terhadap betapa "bodoh"nya Kow Cheng Wei dan Ahli Jawatankuasa Pusat Pemuda MCA, Kevin Loo, seorang peguam yang turut bersama membuat laporan polis terhadap Utusan Malaysia hari ini.

Tidak silaplah apa ramai orang kata bahawa MCA ini tidak berupaya menandingi DAP lagi, tidak berupaya membuktikan keperluan kewujudannya didalam Barisan Nasional lagi, tidak berupaya menangkis tohmahan orang Cina bahawa dia tidak berguna lagi. Bukannya dia hendak bangkit melawan tohmahan itu, tetapi mengambil jalan mudah menyalahkan ABANG TUA nya UMNO sebagai pihak yang bersalah menyebabkan dia dipinggir oleh kaum Cina. Benarlah kata orang, MCA ini hidupnya bergantung dan bergayut kepada kekuatan orang Melayu dan kekuatan Parti Melayu yang mengangkatnya!! MCA ini biawak hidup yang tidak berguna, jika tidak diberi makan ia mengigit tuannya. Bangunlah MCA, "GET BACK YOUR SPACE AND FACE", meminjam kata-kata kawan senasibnya Presiden Gerakan yang juga sedang mati kutu berhadapan dengan DAP! Jangan lah hanya tahu mengugut kerana sampai waktu "enough is enough". Malaysia ini bukan hanya berkisar kepada orang Cina siang dan malam sepanjang waktu setiap isu.

Atau benarkah ada orang kata, bahawa mereka ini semua hanyalah PROXY DAP didalam BARISAN NASIONAL!

Wuallahualam,
zainal abidin ahmad

No comments: