Kenapa dinamakan Blogspot Ulama Pewaris Nabi ? Blog ini telah diaktifkan sejak tahun 2008 dengan berlatarbelakang memberi info tentang Islam dan politik. Blog ini sentiasa berterusan memperjuangkan memberi, menwar, memapar maklumat/info/penerangan ISLAM & politik namun Ulama Pewaris Nabi adalah menjadi idola dan perlu dijadikan ikutan dan juga sebagai sempadan kebaikan yang akan menahan atau membatas kejahatan agar tidak berterusan dan disedarkan sehingga akhirnya kebaikan akan menguasai keadaan.Nama blog ini tidak mencerminkan blogernya seorang Ulama tetapi sedang berusaha dan bercita-cita ke arah itu.Amin

pasbs2

pasbs2

pasbs baner

pasbs baner

Monday, May 9, 2011

JADI KUAT MASA NAIKKAN HARGA DAN BERBELANJA !

Komen Tun M tang kata UMNO dah terlalu lemah memang teman setuju dan inilah masa ahli UMNO dan pemimpin UMNO berubah dan bertukar arah kepada Pakatan Rakyat.
AHLI UMNO YANG TELAH SEDAR HARUS TERUS MENGUNDI SELAIN BN DAN BERI SOKONGAN TERUS TANPA BERSEMBUNYI AGAR BN TUMBANG TERUK TANPA BERMAYA.
KEBAIKAN BN TUMBANG IALAH RAKYAT AKAN DAPAT SEMULA DAN JUGA DAPAT MENGHALANG BN MEMONOPOLI HASIL MAHSUL NEGARA.


Tun Mahathir menyatakan UMNO masih belum bersedia untuk berhadapan dengan Pilihanraya Umum. Kata Tun Mahathir, UMNO sekarang berada dalam keadaan lemah kerana ditunjangi oleh pemimpin-pemimpin korup yang menjadi pemimpin bukan untuk memperjuangkan Islam dan Melayu, sebaliknya kerana perut dan tembolok sendiri.

Pastinya, ramailah pemimpin UMNO yang akan melenting dan tidak senang hati dengan kata-kata yang diluahkan oleh Tun Mahathir ini. Orang tua yang pernah menjadi Perdana Menteri selama 22 tahun itu, mengulangi semula serangan yang pernah dilakukannya terhadap Abdullah Badawi, orang yang menggantikannya pada tahun 2008.

Sebenarnya, itulah yang dilihat oleh kebanyakan marhein-marhein UMNO. Tidak ramai pemimpin UMNO yang mampu memperjuangkan Melayu dan Islam. Kebanyakan daripada mereka adalah pemimpin yang melihat kemakmuran yang berjaya diwujudkan oleh Tun Mahathir pada zaman pentadbirannya sebagai lombong emas yang perlu direbut dan ditawan walau dengan apa cara sekalipun.

Ramai pemimpin pelapis yang mempunyai kesungguhan untuk membela agama dan bangsa wujud dalam UMNO. Namun hampir kesemua daripada mereka DIBUNUH dan DIPANCUNG oleh pemimpin-pemimpin UMNO yang gila kuasa dan sangat serakah ini. Paling menarik, mereka ini juga mempunyai separuh hati untuk menjadi pendamping dan pemuja Anwar Ibrahim seandainya terpaksa.

Itulah fenomena yang kita dapat lihat sekarang di dalam UMNO. Pilihanraya umum yang bakal tiba sudah tidak lama lagi, tetapi kebanyakan pemimpin UMNO sedang mengatur dan mencongak siapakah yang akan menjawat jawatan-jawatan utama dalam parti pada pemilihan akan datang. Mereka tidak peduli langsung dengan PRU sebaliknya cuba memastikan kedudukan mereka sebagai penjawat di dalam UMNO dan calon untuk pilihanraya, selamat dalam genggaman.

Pada tahun 2008, fraksi-fraksi di dalam UMNO TELAH BERJAYA MENGALAHKAN calon-calon UMNO sendiri menerusi tikam belakang dan pembelotan. Segelintir sahaja yang dihukum tetapi kemudian, dimaafkan dan jawatan mereka dikembalikan. Sebahagian yang lain walaupun telah diketahui menggunakan kaedah tidak bermoral untuk mendapatkan jawatan, masih saya lepas bebas dan sehingga kini masih menjawat jawatan utama dalam UMNO.

Walaupun marhein-marhein UMNO menjerit dan memberontak terhadap keputusan itu, namun mereka yang mempunyai kuasa untuk menyelamatkan UMNO memilih untuk terus menjahanamkan UMNO dengan menyediakan tempat teratas bagi golongan pembelot dan pengkhianat ini.

Maka tidak hairanlah UMNO akan terhukum lagi. Sama seperti tahun 2008, UMNO akan dihukum oleh ahli-ahli UMNO sendiri.

Justeru, saranan Tun Mahathir agar UMNO memperbaiki parti itu dengan segera, perlu diambil tindakan sewajarnya. Imej UMNO sudah tercemar semenjak Anwar Ibrahim dibawa masuk dan diberi peluang menjawat jawatan utama menerusi rasuah dan penyelewengan kuasa. Orang yang sama juga sedang berusaha merosakkan PAS, parti lawan UMNO, menggunakan kaedah yang serupa menerusi proksi-proksinya yang berjubah, berserban dan berjanggut kambing.

Tindakan bijak daripada ahli-ahli UMNO untuk menangani masalah ini sangat diperlukan. Ahli-ahli UMNO perlu menolak pemimpin-pemimpin yang cuba mengembalikan 'kegemilangan rasuah dan penyalahgunaan kuasa' Anwar Ibrahim di dalam pemilihan akan datang. Kalau tidak, UMNO akan hanya menjadi tulisan di dalam buku teks untuk mata pelajaran Sejarah sahaja!!!

Pemimpin UMNO mana pula yang akan kata, Mahathir sudah nyanyuk apabila menempelak pemimpin-pemimpin korup yang sedang berkuasa dalam UMNO sekarang?

No comments: