Kenapa dinamakan Blogspot Ulama Pewaris Nabi ? Blog ini telah diaktifkan sejak tahun 2008 dengan berlatarbelakang memberi info tentang Islam dan politik. Blog ini sentiasa berterusan memperjuangkan memberi, menwar, memapar maklumat/info/penerangan ISLAM & politik namun Ulama Pewaris Nabi adalah menjadi idola dan perlu dijadikan ikutan dan juga sebagai sempadan kebaikan yang akan menahan atau membatas kejahatan agar tidak berterusan dan disedarkan sehingga akhirnya kebaikan akan menguasai keadaan.Nama blog ini tidak mencerminkan blogernya seorang Ulama tetapi sedang berusaha dan bercita-cita ke arah itu.Amin

pasbs2

pasbs2

pasbs baner

pasbs baner

Wednesday, April 20, 2011

AWAS BURGER DINOSAUR !

KEBIASAANNYA kita hanya dapat menikmati burger ayam, daging lembu dan telur di gerai-gerai burger di tepi jalan.

Namun, bagi pengunjung yang pernah berkunjung ke Throw-Throw Burger Corner yang terletak bersebelahan stesen minyak Shell, Jerantut, Pahang, anda pasti terpegun melihat menu yang disediakan di gerai tersebut.

Pemiliknya, Amirul Hafiz Abdul Razak, 25, menampilkan kelainan dengan menyediakan hidangan burger berasaskan daging rusa, arnab, kambing dan burung unta.

Bagi menarik lebih ramai pengunjung ke gerai miliknya, Amirul Hafiz telah memperkenalkan burger dinosaur, pattaya dan burger kukus.

“Saya ingin mencari kelainan daripada peniaga lain selain mengubah cita rasa penggemar burger di sini yang sebelum ini hanya menikmati sajian daging lembu dan ayam selain telur.

“Gerai yang berwarna merah juga telah berjaya menarik perhatian orang ramai untuk mendekati gerai saya sekali gus mencuba menunya,” katanya kepada Kosmo! semalam.

Pada masa sama, keunikan turut ditampilkan pada setiap daging yang dimasak. Setiap bahan makanan itu akan diperap di dalam sos lada hitam terlebih dahulu sebelum dihidangkan kepada pelanggan.

Menurutnya, beliau tergerak hati untuk mencipta menu baru selepas mencuba burger istimewa yang dibeli di gerai milik kawannya di daerah yang sama.

Disalut dua telur
Sebaik pulang ke gerainya yang beroperasi sejak Januari lalu, Amirul Hafiz telah mencipta menu baru iaitu burger disalut menggunakan dua biji telur dan diberi nama burger pattaya.

“Saya tidak menyangka burger pattaya mendapat sambutan hebat dalam kalangan pelanggan.

“Disebabkan tidak cukup tenaga untuk menjalankan perniagaan seorang diri, saya telah melatih seorang pekerja, Azwan Ali Ibrahim, 20, berasal dari Semporna, Sabah untuk membantu saya setiap hari,” ujarnya yang mempunyai Sijil Pengendalian Makanan dari Institut Kemajuan Ikhtisas Pahang (IKIP).

Selepas kejayaan mencipta burger pattaya, Amirul Hafiz yang gemar memasak sejak berusia 12 tahun telah mencipta satu lagi menu yang kini amat digemari para pelanggannya iaitu burger dinosaur.

Beliau berkata, burger dinosaur dinamakan sedemikian kerana ia menggunakan roti yang lebih besar untuk mengapit tiga keping daging dan sayur serta disaluti telur.

No comments: