Kenapa dinamakan Blogspot Ulama Pewaris Nabi ? Blog ini telah diaktifkan sejak tahun 2008 dengan berlatarbelakang memberi info tentang Islam dan politik. Blog ini sentiasa berterusan memperjuangkan memberi, menwar, memapar maklumat/info/penerangan ISLAM & politik namun Ulama Pewaris Nabi adalah menjadi idola dan perlu dijadikan ikutan dan juga sebagai sempadan kebaikan yang akan menahan atau membatas kejahatan agar tidak berterusan dan disedarkan sehingga akhirnya kebaikan akan menguasai keadaan.Nama blog ini tidak mencerminkan blogernya seorang Ulama tetapi sedang berusaha dan bercita-cita ke arah itu.Amin

pasbs2

pasbs2

pasbs baner

pasbs baner

Friday, April 15, 2011

ADUN TAHAN NYARIS KENA UNDI TAK PERCAYA

Adun Tahan dikatakan masih Bertahan.
Ada berita yang telah disebarkan bahawa ADUN Tahan telah dikenakan Undi Tidak Percaya dikatakan sebagai satu fitnah....... ianya bermula dari mesyuarat UMNO cawangan K Tahan,yang telah disuarakan oleh sdr Roslan @ Atan kepada rasa tidak puas hati dan marah beliau kepada Adun Tahan,namun ianya telah berakhir dengan cadangan untuk membantu menyelesaikan masalah yang telah puluhan tahun tidak selesai.

Perkara ini timbul kununnya kerana salah faham dan salah maklumat sahaja ianya tidak dirancang ataupun bukan bertujuan untuk mengugut sesiapa tetapi ialah hanya luahan hati seorang saudara kepada saudaranya .
ADUN Tahan telah menjelaskan bahawa kemarahan itu ujud dari rasa tak puas hati berasaskan fakta yang salah,tuduhan demi tuduhan yang dilemparkan dikatakan adalah tidak benar, ADUN dikatakan telah merampas tanah rakyat di Kuala Tahan.

ADUN mencabar sesiapa yang membuat tuduhan boleh buktikan samada beliau seleweng atau tidak. Jika benar dakwaan beliau akan serahkan balik jika ada isu tanah yang diluluskan kepada PSK (PERBADANAN SETIAUSAHA KERAJAAN) seluas 700 ekar pada tahun 2006. Pada masa itu beliau mendakwa belum menjadi wakil rakyat lagi. Komen : Tak kiralah bila yang penting ADUN terkini kena pikul tanggungjawab selesaikannya.

ADUN menjelaskan bahawa beliau sedang menyusun lot lot tapak rumah untuk diagihkan kepada penduduk seluas 6000 kaki setiap lot dan berharap ianya dapat persetujuan Kerajaan Negeri. Tujuan cadangan itu dilakukan ialah kerana beliau sedar dan tahu isu di Kuala Tahan,penduduk mahukan tanah tapak rumah kerana ada dikalangan mereka bergantung dan menumpang dirumah keluarga.
Asasnya ialah pihak kerajaan melalui Felcra gagal membina keseluruhan rumah Felcra tembeling tengah sebagai mana yang telah dijanjikan pada tahun 2004,lebih kurang 250 unit rumah tidak dibina oleh Felcra sedangkan Kerajaan Negeri telah meluluskan tanah untuk cadangan tersebut. Kenapa rumah Felcra Tembeling Tengah sangat penting,kerana keseluruhan penduduk yang berada di Kuala Tahan ini tidak mempunyai rumah bagi golongan muda,perkara ini telah dinyatakan kepada YAB Menteri Besar semasa dialog pada tahun 2006( perkara ini telah dibangkitkan oleh Ali Asra Kepada YAB Menteri Besar Pahang) untuk menyegerakan pembinaan rumah bagi golongan muda. pihak kerajaan melalui pejabat tanah dan daerah telah meluluskan tapak cadangan perumahan seluas 25 ekar di Kampung Padang bagi tujuan pembinaan rumah murah oleh Jabatan Perumahan Negera namun hingga kini masih tiada jawapannya bilakah ianya akan dibina. Dua(2) Rancangan Tanah Kelompok kampung Kuala Tahan dan kampung Tuit telah dirancang untuk mendapatkan kelulusan Kerajaan Negeri setiap peserta diberikan kelulusan seluas 0.899 hektar bersamaan dengan 2 ekar setiap lot untuk penduduk kampung padang dan kuala tahan secara amnya dan DUN Tahan secara khususnya kini sedang dalam proses hampir 400 peserta untuk peluang ini.
Isu penduduk Kampung Gol ialah RTK Kampung Gol,sedang dalam proses untuk kelulusan oleh pihak Kerajaan Negeri semua nama peserta yang dicadangkan oleh Ketua Kampung (Nordin bin Samad) telah diangkat untuk pengesahan MMK(Majlis Mesyuarat Kerajaan)tiada satu pun nama yang dicadangkan dipotong atau ditinggalkan.
Kini beliau berdoa apa yang dirancang menjadi kenyataan,hanya dengan pertolongan dan pertimbangan terbaik daripada YAB MB Pahang dan Barisan Exco kerajaan Negeri .

2 comments:

Anonymous said...

Nak bertanya sikit. ADUN TAHAN tu ke yang ceritanya bawa lari anak dara orang kat Sg.Retang tu? Kemudian nya dikawininya?
Saja nak tanya bagi mengesahkan cerita lisan yang aku dengar.

PAS Cawangan Bukit Sentosa 2 said...

Teman tak pasti (raser pernah dengar gak), nanti tanya Anak Pahang