Kenapa dinamakan Blogspot Ulama Pewaris Nabi ? Blog ini telah diaktifkan sejak tahun 2008 dengan berlatarbelakang memberi info tentang Islam dan politik. Blog ini sentiasa berterusan memperjuangkan memberi, menwar, memapar maklumat/info/penerangan ISLAM & politik namun Ulama Pewaris Nabi adalah menjadi idola dan perlu dijadikan ikutan dan juga sebagai sempadan kebaikan yang akan menahan atau membatas kejahatan agar tidak berterusan dan disedarkan sehingga akhirnya kebaikan akan menguasai keadaan.Nama blog ini tidak mencerminkan blogernya seorang Ulama tetapi sedang berusaha dan bercita-cita ke arah itu.Amin

pasbs2

pasbs2

pasbs baner

pasbs baner

Sunday, March 6, 2011

WOW ! MENANG HARI INI, ESOK TERUS YB !

Ahad Mac 6, 2011
ADUN Baru Merlimau Dijangka Angkat Sumpah Isnin Ini - Speaker DUN Melaka
JASIN: Anggota Dewan Undangan Negeri (Adun) kawasan Merlimau yang akan dipilih pada pilihan raya kecil kawasan itu pada Ahad, dijangka mengangkat sumpah Isnin ini.

Speaker Dewan Undangan Negeri (DUN) Melaka Datuk Othman Muhamad berkata upacara angkat sumpah itu dijangka diadakan sebelum perasmian Persidangan Pertama Penggal Keempat DUN Melaka Ke-12 pada 10 pagi hari tersebut.

"Notis untuk persidangan DUN telah diserahkan kepada semua Adun kira-kira sebulan lepas," katanya kepada pemberita di Pusat Gerakan Barisan Nasional (BN) di Merlimau di sini, Sabtu.

Othman berkata beliau akan menyerahkan notis mengangkat sumpah dan menghadiri persidangan DUN kepada Adun baru Merlimau selepas menerima surat keputusan rasmi pilihan raya kecil itu daripada Suruhanjaya Pilihan Raya.

Beliau menjangkakan surat keputusan rasmi itu akan diterimanya selepas pengumuman keputusan pilihan raya kecil itu malam Ahad dan menurutnya majlis angkat sumpah itu adalah yang terpantas dalam sejarah DUN Melaka.

"Kira-kira 12 jam selepas umum Adun baru Merlimau, kita adakan angkat sumpah, selalunya kira-kira sebulan selepas pilihan raya di Melaka baru angkat sumpah, saya sudah rujuk semua peraturan dan tiada apa-apa halangan kita berbuat demikian," katanya.

Katanya persidangan DUN Melaka selama empat hari sehingga Khamis depan akan dirasmikan oleh Yang Dipertua Negeri Melaka Tun Mohd Khalil Yaakob dan menurutnya sebanyak 93 soalan bertulis, 99 soalan lisan dan dua usul akan dibentangkan pada persidangan itu.

Pilihan raya kecil itu menyaksikan calon Barisan Nasional (BN) Roslan Ahmad, 44, ditentang calon PAS Yuhaizad Abdullah, 38, yang diadakan berikutan kematian penyandangnya Datuk Mohamad Hidhir Abu Hassan, 56, dari BN pada 20 Januari lepasakibat serangan jantung. - BERNAMA

No comments: