Kenapa dinamakan Blogspot Ulama Pewaris Nabi ? Blog ini telah diaktifkan sejak tahun 2008 dengan berlatarbelakang memberi info tentang Islam dan politik. Blog ini sentiasa berterusan memperjuangkan memberi, menwar, memapar maklumat/info/penerangan ISLAM & politik namun Ulama Pewaris Nabi adalah menjadi idola dan perlu dijadikan ikutan dan juga sebagai sempadan kebaikan yang akan menahan atau membatas kejahatan agar tidak berterusan dan disedarkan sehingga akhirnya kebaikan akan menguasai keadaan.Nama blog ini tidak mencerminkan blogernya seorang Ulama tetapi sedang berusaha dan bercita-cita ke arah itu.Amin

pasbs2

pasbs2

pasbs baner

pasbs baner

Sunday, March 6, 2011

TULANG BESI ADA ISI !

FRIDAY, MARCH 4, 2011
Pahang: Kalau dah Bangkrap tu, Ngaku je lah
Heran sungguh tengok MB Pahang ni. Sudah terang lagi bersuluh pun masih nak buat alasan. Megnikut laporan rasmi DUN PAhang, pendapatan Pahang adalah KURANG dari PERBELANJAAN Pahang.

Tak payah tanya sapa pun ahli ekonomi, tanya mana-mana surirumah pun boleh jawab. Kalau berbelanja lebih dari pendapatan tu tandanya orang tu dah bangkrap.


Bayangkan, hasil negeri Pahang RM532 juta. Belanja mengurus dan pembangunan RM871 juta. Ertinya setiap tahun, Pahang terpaksa berhutang dgn Pusat sekurang-kurangnya RM300 juta.

Apa Adnan Yaakob tak sedar ke Kerajaan Pusat pun nak bangkrap jugak. Hutang Pusat dah mencecah 60% dari pendapatan negara. Kalau terus dgn pentadbiran UMNO ni, kebangkrapan Pahang ini akan menarik Malaysia sekali jadi bangkrap.

Tukar lah BN kalau kita nak elakkan Malaysia jadi negara bangkrap.


Tapi apa nak heran. Budaya membangkrapkan negara ni adalah budaya UMNO. Esok bila anak cucu kita terpaksa mengemis dan melacur untuk mencari sesuap nasik, barulah kita nak menyesal.

Sesal dahulu pendapatan, sesal kemudian tak berguna.

Ikut jejak rakyat Mesir. Mari kita humban UMNO ke Laut Cina Selatan.

Aminn!!!!

Tulang Besi

No comments: