Kenapa dinamakan Blogspot Ulama Pewaris Nabi ? Blog ini telah diaktifkan sejak tahun 2008 dengan berlatarbelakang memberi info tentang Islam dan politik. Blog ini sentiasa berterusan memperjuangkan memberi, menwar, memapar maklumat/info/penerangan ISLAM & politik namun Ulama Pewaris Nabi adalah menjadi idola dan perlu dijadikan ikutan dan juga sebagai sempadan kebaikan yang akan menahan atau membatas kejahatan agar tidak berterusan dan disedarkan sehingga akhirnya kebaikan akan menguasai keadaan.Nama blog ini tidak mencerminkan blogernya seorang Ulama tetapi sedang berusaha dan bercita-cita ke arah itu.Amin

pasbs2

pasbs2

pasbs baner

pasbs baner

Tuesday, January 11, 2011

MENCONTENG ARANG DI MUKA KETUA POLIS NEGARA

SEDIKIT TERCALAR REKOD PENTADBIRAN KETUA POLIS NEGARA YANG BARU DI LANTIK BILA PERANGAI POLIS MENYELEWENG MENJADI-JADI MENJELANG TAHUN 2011 DAN TAMPARAN HEBAT KEPADA MENTERI DALAM NEGERI DAN PM SENDIRI. APA NAK JADI ?

KES BERKAIT CEDERAKAN ORANG AWAM: LIMA POLIS DIDAKWA DI MAHKAMAH
5 orang anggota polis antaranya 4 orang berpangkat konstabel dan seorang Lans Koperal, didakwa di Mahkamah Majstret Petaling Jaya hari ini atas tuduhan mencederakan seorang ahli perniagaan dan satu lagi tuduhan di atas kegagalan mematuhi arahan mengikut Akta Polis 1967, berkaitan insiden sama.

4 konstabel iaitu Mohd Azwan Hassa, Norzali Rosle, Ahmad Saifullah Osman dan Alizulhafiz Abdul Ghafar bagaimana meminta dibicarakan atas kesalahan mencederakan ahli perniagaan terbabit, Chia Buang Hin, 34.

Seorang lagi, Lans Koperal Mahadi Adam, didakwa kerana gagal mematuhi arahan di bawah Akta Polis 1967 berkait kes yang sama. Mahadi juga minta dibicarakan.

Chia sebelum ini mendakwa dipukul beberapa anggota polis dan wangnya sebanyak RM13,000 turut diambil selepas dia ditahan pada satu sekatan jalan raya pada 11 malam 18 Disember tahun lalu.

Dia juga mendakwa anggota polis terbabit turut mengarahkannya membuat laporan palsu yang dia terbabit dalam kemalangan jalan raya dan jika enggan mereka akan meletakkan parang yang berdarah atau dadah di dalam keretanya.
Posted by SINGALAUTMETRO

No comments: