Kenapa dinamakan Blogspot Ulama Pewaris Nabi ? Blog ini telah diaktifkan sejak tahun 2008 dengan berlatarbelakang memberi info tentang Islam dan politik. Blog ini sentiasa berterusan memperjuangkan memberi, menwar, memapar maklumat/info/penerangan ISLAM & politik namun Ulama Pewaris Nabi adalah menjadi idola dan perlu dijadikan ikutan dan juga sebagai sempadan kebaikan yang akan menahan atau membatas kejahatan agar tidak berterusan dan disedarkan sehingga akhirnya kebaikan akan menguasai keadaan.Nama blog ini tidak mencerminkan blogernya seorang Ulama tetapi sedang berusaha dan bercita-cita ke arah itu.Amin

pasbs2

pasbs2

pasbs baner

pasbs baner

Monday, January 3, 2011

BERTUAHLAH MEDIA TV NAK SIARKAN KEBIJAKSANAAN SULTAN SELANGOR HARI INI

Masuk jam 6.45 pagi, tetapi belum cukup masa 5 petang, Khusrin Munawi akhirnya terpaksa akur dengan undang-undang!

Apa sekalipun, hari ini EMPAT sejarah telah tercatat secara tidak sengaja dengan sendirinya hanya kerana kaitan SATU peristiwa!


1) Sultan sudah lama kehilangan kuasa dalam perlembagaan lantaran kerakusan Mahathir Mohamad meminda imuniti (kekebalan) Raja-Raja Melayu pada 1993 hingga KERAjaan Persekutuan terlalu berkuasa di negara ini!

2) Menteri Besar kini dikembalikan haknya untuk bersama dengan Tuanku Sultan melantik serta menitahkan pegawai dalam kerajaan negeri bertugas dengan selesa dan selamat tanpa kekeliruan yang cuba dicetuskan Umno-APCO.

3) Dewan Undangan Negeri juga telah berkuasa semula meminda (dengan syarat majoriti 2/3) undang-undang perlantikan pegawai kerajaan negeri tanpa campur tangan KERAjaan Persekutuan melalui Ketua Setiausaha Negara dan Putrajaya.

4) Tamparan buat Umno-APCO yang tidak sudah-sudah mahu merampas kerajaan negeri melalui politik kebencian serta cuba melaga-lagakan antara kerajaan negeri yang sah dipilih rakyat dengan Sultan sebagai ketua kerajaan.


Tindakan pantas dan bijaksana Menteri Besar, Khalid Ibrahim mengadap Sultan Sharafuddin Idris Shah memaklumkan perkara ini sangat dipuji kerana berjaya meyakinkan baginda bahawa perlantikan Khusrin ini sesuatu yang di luar bidang kuasa baginda.

Dan Umno-APCO terutamanya Najib Altantuya sebagai Pengerusi Perhubungan Negeri tidak dapat merampas hak rakyat dari yang berhak!

Kekeliruan ini jelas terungkai, malah Umno-APCO pula kini berdepan dengan persoalan di kalangan orang Melayu, ke manakah kuasa Sultan dan Raja Melayu kini dicampakkan.

Satu isu yang ternyata memakan diri sendiri, jika dimanipulasi Pakatan Rakyat, sokongan selama ini terhadap Umno-APCO bakal memakan tuan!

Syabas Kerajaan Selangor!

Syabas Rakyat Selangor!

Tahniah buat Sultan Sharafuddin Idris Shah!

Dirgahayu Tuanku!
Jalan Pulang

No comments: