Kenapa dinamakan Blogspot Ulama Pewaris Nabi ? Blog ini telah diaktifkan sejak tahun 2008 dengan berlatarbelakang memberi info tentang Islam dan politik. Blog ini sentiasa berterusan memperjuangkan memberi, menwar, memapar maklumat/info/penerangan ISLAM & politik namun Ulama Pewaris Nabi adalah menjadi idola dan perlu dijadikan ikutan dan juga sebagai sempadan kebaikan yang akan menahan atau membatas kejahatan agar tidak berterusan dan disedarkan sehingga akhirnya kebaikan akan menguasai keadaan.Nama blog ini tidak mencerminkan blogernya seorang Ulama tetapi sedang berusaha dan bercita-cita ke arah itu.Amin

pasbs2

pasbs2

pasbs baner

pasbs baner

Monday, January 3, 2011

MALUNYA KERAJAAN , PILUNYA RAKYAT !

Bukan di Perlis sahaja , di lembah Kelang (senang cakap kat KL) malah di Bukit Sentosa, Rawang dan Batangkali dan negeri=negeri lain ....minyak makan dari kelapa sawit sukar nak diperolehi.Almaklumkah , Kerajaan BN sentiasa mendahului rakyat. Nak ambil berkat, bagi rakyat kena dulu kesukaran dapat minyak dan rakyat lepaih tu akan akur dan terima sebarang kenaikan harga minyak sawit tersebut.Kalau tak mana nak goreng ikan, nak buat kuih untuk berniaga dan blabla bla.
Wahai Kementerian Pengguna yang boleh dikatakan tak guna dalam menangani rakyat sendiri. kekurangan minyak yang sungguh memalukan Kerajaan BN dan memilukan rakyat pengguna. Walaupun Malaysia pengeluar minyak sawit dunia namun rakyat sendiri sukar dapat walaupun bukan free. Nak bayar pun sukar, kalau nak soroks sebab nak ugut kenaikan harga memang tidak wajar. Kementerian Pengguna patut diajar .Bukan nak pukul, tapi beri panduan jangan jadi pondan.
Mudahnya nak bentras sorok minyak masak, kalau tertangkap masak! Kementerian boleh kesan ke mana minyak dijual dan kenalpasti pelanggan yang menerima bekalan minyak sawit tersebut.
Kita bimbang kementerian memang bagi muka pada penjual minyak masak agar harga minyak dapat dinaikkan.

No comments: