Kenapa dinamakan Blogspot Ulama Pewaris Nabi ? Blog ini telah diaktifkan sejak tahun 2008 dengan berlatarbelakang memberi info tentang Islam dan politik. Blog ini sentiasa berterusan memperjuangkan memberi, menwar, memapar maklumat/info/penerangan ISLAM & politik namun Ulama Pewaris Nabi adalah menjadi idola dan perlu dijadikan ikutan dan juga sebagai sempadan kebaikan yang akan menahan atau membatas kejahatan agar tidak berterusan dan disedarkan sehingga akhirnya kebaikan akan menguasai keadaan.Nama blog ini tidak mencerminkan blogernya seorang Ulama tetapi sedang berusaha dan bercita-cita ke arah itu.Amin

pasbs2

pasbs2

pasbs baner

pasbs baner

Friday, November 26, 2010

APA TERJADI & DI MANA PEGUAMCARA II KES SAIFUL?

Ini satu berita panas yang baru teman dapat salin dari blog Pahangdaily Pakatan rakyat yang telah diserang Malware atau Virus. Mudah-mudahan Pahangdaily dapat atasi dengan segera. bagi blogger yang belum kena usahakan instal anti-malware dan sentiasa kemaskini anti-virus sekerap yang boleh. Elakkan sementara browsing blog yang terkena Malware kecuali ada cara nak baca dan salin berita dengan browsing cara cepat dan cupy paste dengan cepat dan keluar semula dari blog tersebut.

Berita dari Pahangdaily menyebut ..., mahkamah sebelum ini dimaklumkan bahawa Peguam Cara Negara II, yang mengetuai pasukan pendakwaan terhadap kes liwat Anwar iaitu Datuk Mohd Yusof Zainal Abidin (foto) mengalami masalah kesihatan. Beliau dipercayai deman dan tidak dapat hadir ke perosiding perbicaraan kes liwat II semalam dan juga hari ini. Tempat beliau digantikan oleh Timbalan Pendakwaraya, Mohd Hanafiah Zakaria. Namun daripada sumber yang berkenaan, kami dimaklumkan bahawa beliau sebenarnya telah mengalami kejutan akibat "terjatuh". Tidak dapat dipastikan di mana beliau terjatuh, namun kini nasibnya belum diketahui. Justeru itu, rakyat diminta bersabar dengan apa yang berlaku ini. Mungkin beliau terkejut dan takut untuk menghadapi perbicaraan seterusnya yang melibatkan konspirasi besar terhadap Datuk Seri Anwar Ibrahim agaknya?. Apapun, laporan seterusnya akan kami buat segera selepas ini. Apakah satu lagi bala akan menimpa mereka yang bersekongkol untuk menzalimi Anwar itu agaknya?. Segala musibah yang menimpa ada pedomannya! Justeru itu semoga mereka yang cuba mempermainkan undang-undang dapat mengambil ikhtibar atas segalanya berlaku itu.

[Tidak dapat dipastikan dimanakah Datuk Mohd Yusof terjatuh sebenarnya. Mungkinkah di rumahnya, atau dikandang kudanya atau pun ketika beliau sedang bermain golf?. Apapun, segalanya adalah ...... cuma ini yg sempat salin.Tak berani nak lebih2 nanti teman pun kena.

2 comments:

Anonymous said...

Kes kedua Annuar ni,macam kes pertama,diselubungi oleh kontroversi.Ulamak Besar,Yussof Qardawi pun mengatakan Annuar tak bersalah.Hakim,Pendakwa Raya dan pihak-pihak lain yang terlibat kena waspada dan lihat apa yang sudah terjadi kepada pihak-pihak yang terlibat dengan kes pertama dulu.Bukan senang nak zalimi orang.Tak berbaloi sekadar berharapkan imbuhan dan keuntungan yang tak seberapa dibandingkan dengan azab dan balasan yang akan datang.

JAKA said...

Rakyat perlu terus berdoa hancur dan dedahkan kezaliman kes liwat ini, tegakkan pemerintah yg adil dan selamatkan negara ini dari tgn2 yg jahat.