Kenapa dinamakan Blogspot Ulama Pewaris Nabi ? Blog ini telah diaktifkan sejak tahun 2008 dengan berlatarbelakang memberi info tentang Islam dan politik. Blog ini sentiasa berterusan memperjuangkan memberi, menwar, memapar maklumat/info/penerangan ISLAM & politik namun Ulama Pewaris Nabi adalah menjadi idola dan perlu dijadikan ikutan dan juga sebagai sempadan kebaikan yang akan menahan atau membatas kejahatan agar tidak berterusan dan disedarkan sehingga akhirnya kebaikan akan menguasai keadaan.Nama blog ini tidak mencerminkan blogernya seorang Ulama tetapi sedang berusaha dan bercita-cita ke arah itu.Amin

pasbs2

pasbs2

pasbs baner

pasbs baner

Sunday, October 3, 2010

PENGERUSI SYABAS CONTOH TERBAIK ?

Memang elok benor kalau Struktur gaji Pengerusi Syabas dikajiperiksa adakah gajinya setimpal dengan bakat dan tugasnya?

KUALA LUMPUR 11 Sept. - Kerajaan akan mewujudkan langkah-langkah bagi memastikan struktur gaji di Malaysia setara dengan nilai sebenar bakat seseorang, kata Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak hari ini.

"Saya berpendapat bakat sumber manusia di Malaysia mempunyai nilai di bawah pasaran. Maka, kami perlu mencari satu mekanisme, yang boleh meningkatkan tahap gaji di negara ini,” katanya.

Ini merupakan antara langkah-langkah yang akan diambil kerajaan bagi menarik diaspora rakyat Malaysia, kata beliau ketika diwawancara Martin Soong dalam rancangan The CNBC Conversation.

Najib berkata, kerajaan juga akan mengumumkan beberapa perkara penting sedikit masa lagi dalam hal pengwujudan Talent Corporation (perbadanan bakat) yang akan menarik rakyat Malaysia yang berada di luar negara, untuk menggalakkan mereka kembali berkhidmat di negara ini.

Daripada segi untuk mengurangkan pengaliran keluar dana, beliau berkata, setakat ini, terdapat beberapa petunjuk awal yang positif.

"Dalam suku pertama tahun ini, aliran kekayaan adalah sedikit sebanyak setara. Ini adalah satu petanda baik. Kemungkinannya adalah sudah wujud lebih keyakinan dan semakin jelas daripada segi hala tuju negara ini,” katanya.

Dalam perkembangan lain, Najib berkata perolehan kerajaan kini adalah berdasarkan kepada tender terbuka atau terhad.

Sebagai sebahagian daripada tindakan besar yang diinstitusikan oleh kerajaan bagi membanteras rasuah, beliau berkata proses secara rundingan terus telah banyak berkurangan.

Beliau berkata, kerajaan akan terus komited untuk membanteras rasuah, yang menjadia sebahagian besar agenda nasional dan Program Transformasi Kerajaan(GTP).

“Kami akan mengukuhkan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) tetapi kami perlu menghasilkan lebih banyak keputusan, iaitu sabitan. Ini adalah satu proses, satu perjalanan, kami komited melakukannya (membanteras rasuah). Kami pastinya akan memfokuskan kepada bagaimana hendak melaksanakannya,” kata Najib. - Bernama

No comments: