Kenapa dinamakan Blogspot Ulama Pewaris Nabi ? Blog ini telah diaktifkan sejak tahun 2008 dengan berlatarbelakang memberi info tentang Islam dan politik. Blog ini sentiasa berterusan memperjuangkan memberi, menwar, memapar maklumat/info/penerangan ISLAM & politik namun Ulama Pewaris Nabi adalah menjadi idola dan perlu dijadikan ikutan dan juga sebagai sempadan kebaikan yang akan menahan atau membatas kejahatan agar tidak berterusan dan disedarkan sehingga akhirnya kebaikan akan menguasai keadaan.Nama blog ini tidak mencerminkan blogernya seorang Ulama tetapi sedang berusaha dan bercita-cita ke arah itu.Amin

pasbs2

pasbs2

pasbs baner

pasbs baner

Wednesday, January 20, 2010

SETIAP PENDUDUK KENA BAYAR SAGUHATI RM 3,000 KEPADA CAWANGAN UMNO

Peristiwa syahdu di Kampung Melayu Majidee, Johor Bahru. Puak hina dari kelompok Datuk Shahrir Abdul Samad, Ahli Parlimen dan juga Ketua Bahagian UMNO Johor Bahru.

Seorang ahli 'power' UMNO Bahagian Johor Bahru berkata kepada penduduk yang diarahkan berpindah kerana tapak rumah meraka akan diambil oleh kerana pembangunan.
" Pakcik, pemaju bersetuju memberikan RM18,000.00. Oleh kerana UMNO telah banyak berjasa, RM3,000.00 diambil dari setiap penduduk sebagai saguhati kepada cawangan UMNO ".
"Jika pakcik tidak ambil sekarang, bulan depan kami akan ambil lagi RM1,000.00 dan setiap bulan lewat ambil RM1,000.00. Jika pakcik ambil bulan depan duit pakcik tinggal RM14,000.00, begitulah seterusnya ".
Maka lengkaplah sudah slogan UMNO Juara rakyat. Bagi UMNO menipu dan menjahamkan bangsa melayu adalah kewajiban yang perlu diteruskan.
Pencatat ingin mencabar pihak Polis dan SPRM untuk menyiasat dan mencari kesahihan pekara ini. Walaupun kita tahu jika melibatkan UMNO, pihak ini akan tertidur dengan lena.
Jika terdapat 300 penduduk yang dipindahkan maka RM900,000.00 bakal dilanunkan oleh UMNO Johor Bahru.

3 comments:

Anonymous said...

Bismilah Hir Rahman Nir Rahim
Tuan blogger jangan lah buat Fitnah ataupun Dosa Kering. Setiap perkerjaan mestilah ada gaji atau upah kerja. Mana ada Free di zaman kini. Lagi pun semua penduduk kampung melayu majidee pada ketika dahulu mereka meneroka tempat tersebut dengan percuma (free). So dapat rm 14,000.00 seharusmya mereka bershukur .Dari teroka tanah free apabila di ambil tapak tanah untuk pembangunan dengan mudah penduduk dapat duit .Takkan orang yang berusaha untuk mendapat duit pampasan tak dapat apa apa.? Dah saya katakan nonthing is fee ok

Anonymous said...

Anon Jan 20 7:25Pm tak selesa dan marah nampak dengan isu umno lanunkan rm900,000. Kamu lanun kot.

zul_neem said...

assalamualaikum

Nonthing is free ok itu bukan falasafah UNMO dan tiada pimpinan awalan UMNO sanggup bertindak sebagaimana cawangan UMNO dikampong Majidee bertindak keatas penduduk kampong itu.Apakah maksud penubuhan Felda dimana mastermind nya allahyarham Tun Razak dan diberi percuma kepada rakyat untuk meneroka supaya mereka pula boleh membina kehidupan dari kemiskinan kepada keupayaan untuk membina negara dan menyumbang kearah pembangunan ekonomi negara.Berapa ratu ribu hektar Felda telah membuka tanah perladangan dan hampir angka juta rakyat yang terlibat dengan felda ini.Jika ikut logik Umno cawangan kampong majidee sudah tentu rakyat diFelda terpaksa bayar kepada kepada UMNO(pemerintah) dalam jumlah angka billion sekiranya tanah mereka diambil oleh kerajaan demi atas nama pembangunan.Logik ini dipanggil lintah darat,zalim dan menghambakan orang.Sebagai parti(UMNO) yang mendokongi parti pemerintah perlu prihatin kepada rakyat yang lemah dan miskin serta menjadi jadi Juara mempertahan hak mereka dan tidak dipermainkan oleh mereka-mereka yang mencari kepentingan.Umno cawangan kampong majidee perlu bersikap menyebelahi penduduk bukan sebaliknya.Sebarang kepentingan penduduk perlu didahulu dan bukan untung rugi dan mengkayakan parti dan individu yang tertentu diutamakan.Sesungguhnya bumi Allah ini free untuk manusia membangunkannya demi kehidupan didunia dan akhrirat.Pandai-pandailah manusia menguruskanya berpandukan Alquran dan sunnah nabi muhammad s.a.w. bukan menjadi macam Firaun dan Haman.