Kenapa dinamakan Blogspot Ulama Pewaris Nabi ? Blog ini telah diaktifkan sejak tahun 2008 dengan berlatarbelakang memberi info tentang Islam dan politik. Blog ini sentiasa berterusan memperjuangkan memberi, menwar, memapar maklumat/info/penerangan ISLAM & politik namun Ulama Pewaris Nabi adalah menjadi idola dan perlu dijadikan ikutan dan juga sebagai sempadan kebaikan yang akan menahan atau membatas kejahatan agar tidak berterusan dan disedarkan sehingga akhirnya kebaikan akan menguasai keadaan.Nama blog ini tidak mencerminkan blogernya seorang Ulama tetapi sedang berusaha dan bercita-cita ke arah itu.Amin

pasbs2

pasbs2

pasbs baner

pasbs baner

Wednesday, April 15, 2009

KHIR TOYO TERKENANGKAN PENYAPU UNTUK MAT TAIB?


Khir Toyo sokong Muhd Taib diganti Bekas menteri besar Selangor, Datuk Seri Dr Mohd Khir Toyo menyokong desakan supaya Datuk Seri Najib Tun Razak mengambil alih jawatan pengerusi perhubungan Umno Selangor daripada Tan Sri Muhammad Muhd Taib.
Beliau yang juga ketua pembangkang di Dewan Undangan Negeri (DUN) Selangor, berkata langkah tersebut bertujuan kununnya untuk mengembalikan semula kekuatan Umno di negeri itu.
Prelantikan PM dan presiden Umno untuk mempengerusi Umno Selangor, boleh memberi kesan besar kepada BN untuk merampas negeri itu dari Pakatan Rakyat.
Hari ini, ketua penerangan Umno Selangor, Datuk Abdul Rahman Palil dilaporkan berkata, ramai ketua Umno bahagian di negeri itu mahu Muhd Taib digantikan ekoran kekalahannya merebut jawatan timbalan presiden dalam pemilihan Umno bulan lalu.

Beliau tewas di tangan Tan Sri Muhyiddin Yassin yang kini dilantik sebagai timbalan perdana menteri.
Muhd Taib yang sebelum ini menteri pembangunan wilayah dan luar bandar, juga tidak turut disenaraikan dalam kabinet baru Najib.
Mengulas lanjut mengenai, Dr Mohd Khir berkata: "Saya bukan hendak memperkecilkan kepimpinan yang ada, tetapi Umno negeri menuntut semua pemimpinnya bekorban wang ringgit dan tenaga supaya ia dapat dipulihkan."

No comments: