Kenapa dinamakan Blogspot Ulama Pewaris Nabi ? Blog ini telah diaktifkan sejak tahun 2008 dengan berlatarbelakang memberi info tentang Islam dan politik. Blog ini sentiasa berterusan memperjuangkan memberi, menwar, memapar maklumat/info/penerangan ISLAM & politik namun Ulama Pewaris Nabi adalah menjadi idola dan perlu dijadikan ikutan dan juga sebagai sempadan kebaikan yang akan menahan atau membatas kejahatan agar tidak berterusan dan disedarkan sehingga akhirnya kebaikan akan menguasai keadaan.Nama blog ini tidak mencerminkan blogernya seorang Ulama tetapi sedang berusaha dan bercita-cita ke arah itu.Amin

pasbs2

pasbs2

pasbs baner

pasbs baner

Friday, April 10, 2009

INILAH MASANYA SABAHAN BERSUARA ! RAMAI WAKILNYA


1. AKHIRNYA apa yang diharapkan oleh rakyat Sabah tercapai apabila Menteri Kanan/Penting diberikan kepada Datuk Shafie Afdal.

2. Maka inilah masanya Lebuh Raya 6 lorong atau sekurang-kurangnya 4 lorong dibina merentasi Tawau-Kota Kinabalu bukannya 2 lorong sejak penulis kecil lagi 30 tahun dahulu.

3. Keadaan Jalanraya di Sabah hari ini sama seperti keadaan jalanraya di Semenanjung tahun 1970-an. Itulah gambarannya.

4. Maka semua YB Sabah baik di DUN atau Parlimen mempunyai perancangan dan laksanakan pelan itu. Gunakan 5 tahun ini untuk menaiktaraf kemudahan luar bandar terutamanya.

5. Jalan Kg, Air, Elektrik, Sekolah, Bandar baru semuanya mesti diusahakan!

7. Contohi Labuan, di seluruh pelusuk Labuan walau sebuah sahaja rumah, semua jalanrayanya bertar.


8. Tahniah juga kepada Datuk Anifah Aman, Datuk Lajim, Datuk Rosnah, Datuk Bernard, Datuk Rahim Bakri, Datuk James Ongkili, Tan Sri Joseph Kurup, Datuk Liew V Kong, yang telah dilantik jemaah menteri.

9. Kita di Sabah mencabar mereka supaya bangunkan Negeri Sabah sebelum YB Sabah tidak punya apa-apa jawatan kelak. Inilah masanya...

No comments: