Kenapa dinamakan Blogspot Ulama Pewaris Nabi ? Blog ini telah diaktifkan sejak tahun 2008 dengan berlatarbelakang memberi info tentang Islam dan politik. Blog ini sentiasa berterusan memperjuangkan memberi, menwar, memapar maklumat/info/penerangan ISLAM & politik namun Ulama Pewaris Nabi adalah menjadi idola dan perlu dijadikan ikutan dan juga sebagai sempadan kebaikan yang akan menahan atau membatas kejahatan agar tidak berterusan dan disedarkan sehingga akhirnya kebaikan akan menguasai keadaan.Nama blog ini tidak mencerminkan blogernya seorang Ulama tetapi sedang berusaha dan bercita-cita ke arah itu.Amin

pasbs2

pasbs2

pasbs baner

pasbs baner

Friday, April 17, 2009

BERJAYAKAH PROJEK PUNCAK BARU KG. BARU OLEH PAK LAH?


Sejauh manakah Puncak Baru yang bakal dibina di Kampung Baru Kuala Lumpur dapat menjana ekonomi penduduk setempat dan ibu kota amnya?

GAMBARAN artis menunjukkan bangunan Puncak Baru yang bakal dibina.

BARU-BARU ini, bekas Perdana Menteri, Tun Abdullah Ahmad Badawi merasmikan pembangunan Puncak Baru yang dilihat bakal menjadi monumen terbaru di Kampung Baru khususnya dan ibu kota amnya.
Puncak Baru merupakan bangunan yang dirancang pembinaannya di tapak Pasar Minggu di Kampung Baru. Ia menjadi pemangkin pembangunan semula satu-satunya kampung tradisional di tengah ibu kota.
Abdullah percaya Kampung Baru bakal menjadi kawasan Segi Tiga Emas terbaru di Kuala Lumpur sekiranya ia dibangunkan dengan prasarana fizikal dan spiritual yang mencukupi.
Maknanya, Puncak Baru perlu dibangunkan bukan sahaja dari sudut tempat penginapan sahaja tetapi juga daripada sudut ekonomi yang mampu menjana ekonomi terutama kepada penduduk tempatan.
"Yang penting, saya mahu melihat apabila dibangunkan kelak, penghuni Kampung Baru yang mempunyai hemah yang tinggi dan memastikan tidak ada penjenayah, penagihan dadah dan kejadian lain yang boleh memburukkan kawasan dan masyarakat setempat," katanya.
Itulah impian Abdullah dan ramai penduduk serta peniaga asal di Kampung Baru menyetujuinya.
Cuma rata-rata mereka bimbang, hak dan keistimewaan mereka dirampas sekiranya ia tidak dilakukan secara telus dan adil.
Lebih merisaukan para peniaga di Jalan Raja Muda Musa di Kampung Baru tidak menerima maklumat mengenai pembangunan, tiba-tiba mengetahuinya selepas ia dilancarkan baru-baru ini.



Mereka mendakwa tiada surat dan makluman dari Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) mengenainya.
Ketua UMNO cawangan Pasar Minggu, Hashimah Ibrahim, 45, ketika mengulas mengenainya berkata, sebagai wakil peniaga, beliau tidak menghalang projek berkenaan, cuma kesal tidak menerima surat hitam putih mengenainya dari DBKL.
"Kalau boleh kami mahu DBKL dan pemaju mengadakan perbincangan agar kami mendapat gambaran jelas mengenai lokasi pemindahan.

No comments: