Kenapa dinamakan Blogspot Ulama Pewaris Nabi ? Blog ini telah diaktifkan sejak tahun 2008 dengan berlatarbelakang memberi info tentang Islam dan politik. Blog ini sentiasa berterusan memperjuangkan memberi, menwar, memapar maklumat/info/penerangan ISLAM & politik namun Ulama Pewaris Nabi adalah menjadi idola dan perlu dijadikan ikutan dan juga sebagai sempadan kebaikan yang akan menahan atau membatas kejahatan agar tidak berterusan dan disedarkan sehingga akhirnya kebaikan akan menguasai keadaan.Nama blog ini tidak mencerminkan blogernya seorang Ulama tetapi sedang berusaha dan bercita-cita ke arah itu.Amin

pasbs2

pasbs2

pasbs baner

pasbs baner

Tuesday, April 21, 2009

ADA KENA MENGENA ?

1. Sultan Pahang Sultan Ahmad Shah menyeru rakyat supaya berjimat cermat dan berhemah dalam perbelanjaan harian serta berbelanja mengikut kemampuan ketika harga barangan naik mendadak ekoran kesan kemelesetan ekonomi global masa kini.

2. Najib selepas keluarkan RM9 bilion bajet peransang untuk rakyat berbelanja supaya kegiatan ekonomi bergerak cergas.Tidak cukup selepas itu tanpa fikirkan penjimatan terus beliau keluarkan RM60 bilion lagi dalam masa tidak sampai 6 bulan.

3. MB Besar Pahang di saman RM63 juta kerana mungkirjanji dengan syarikat balak dan perlu dijelaskan dalam 14 hari.

4. MB Besar Pahang pernah umumkan bahawa Negeri pahang telah muflis.

5. Ketua Pengarah Dewan Bahasa dan Pustaka (DBP), Datuk Termuzi Abdul Aziz yang mungkin mengurut dahi bagi memikirkan cara untuk menghabiskan dana yang terlampau banyak."Daripada dana RM10 juta,hanya RM3 juta sahaja dana yang digunakan." katanya.

No comments: