Kenapa dinamakan Blogspot Ulama Pewaris Nabi ? Blog ini telah diaktifkan sejak tahun 2008 dengan berlatarbelakang memberi info tentang Islam dan politik. Blog ini sentiasa berterusan memperjuangkan memberi, menwar, memapar maklumat/info/penerangan ISLAM & politik namun Ulama Pewaris Nabi adalah menjadi idola dan perlu dijadikan ikutan dan juga sebagai sempadan kebaikan yang akan menahan atau membatas kejahatan agar tidak berterusan dan disedarkan sehingga akhirnya kebaikan akan menguasai keadaan.Nama blog ini tidak mencerminkan blogernya seorang Ulama tetapi sedang berusaha dan bercita-cita ke arah itu.Amin

pasbs2

pasbs2

pasbs baner

pasbs baner

Wednesday, October 14, 2015

RAKYAT MALAYSIA TERTEKAN DAN TERHIIMPIT OLEH PENTADBIR KERAJAAN SENDIRI?

Kenaikan Kadar Tol sangat zalim di kala rakyat dibebani cukai GST, kenaikan harga petrol dan kelemahan Ringgit Malaysia dan kejatuhan harga minyak sawit dan juga penurunan harga getah.

Kenaikan Kadar Tol ini juga memberi bukti bahawa Kerajaan Malaysia yang diurus Barisan Nasional dah kantoi dan amat Mungkir Janji

Kenaikan kadar tol mendadak bagai berkehendakan wang terdesak Kerajaan BN berkuatkuasa 15 Oktober 2015 ini adalah mengejutkan rakyat Malaysia dan memang zalim. Tindakan Kerajaan membenarkan kenaikan ini adalah sangat tidak peka dengan tekanan dan bebanan sara hidup yang sedang ditanggung oleh rakyat Malaysia termasuk pengundi tegar BN sendiri.

Tindakan ini juga menyerlahkan kebobrokan sikap Kerajaan BN yang tidak amanah dan tidak menepati akujanji yang telah dibuat menjelang Pilihanraya Umum Ke-13 yang lalu. Dalam perkara 6 AkuJanji tersebut – Pembangunan Infrastruktur Bertaraf Dunia dan Tranformasi Luar Bandar, Barisan Nasional telah memuatkan akujanji Mengurangkan Bayaran Tol Antara Bandar Secara Berperingkat.

Alasan yang dikemukakan oleh Kementerian Kerja Raya bahawa wang pampasan yang dibayar kepada konsesi lebuhraya kini boleh digunakan untuk menyediakan lebih banyak kemudahan kesihatan seperti hospital, lebih banyak sekolah dan sebagainya juga merupakan satu alasan yang tipikal yang biasa sudah dibuat peruntukan setiap tahun.

Sayugia diingatkan semenjak zaman Mahathir lagi, perjanjian konsesi lebuhraya ini tidak pernah menguntungkan rakyat. Rakyat terus terbeban dengan kenaikan kadar tol di saat ada syarikat konsesi yang telah meraih untung berlipat kali ganda.
SEDEMIKIAN ......RAKYAT MALAYSIA HARUS SOLID MENGUNDI YANG BUKAN BN SAHAJA.

3 comments:

Anonymous said...

Bagaimana agaknya jika peratusan tinggi keseluruhan warga kota yang pergi kerja tak bawa kereta tapi tunggu naik bas naik bas,lambatlah pergi kerja kerana pengangkutan awam tak cukup effisyen. Takkan kena buang kerja. Rakyat Malaysia boleh buatkah ? Umno Kuat Bah, hiduuuuppp umno.

Anonymous said...

Kerajaan pimpinan UMNO apa peduli lihat saja gesaan NGO penjilat kerajaan najib mereka mendesak tangkap Tun Mahadhir kerana menekan najib meletak jawatan tapi mereka tak sedar diri yang mereka juga terhimpit dengan kuasa yang najib gunakan keatas rakyat inlah sebabnya melayu dikatakan bodoh yang nyata dan terang kesilapan kerajaan masih ada juga orang bodoh menyokong perkara yang salah termasuk peguam negara yang telah direstui najib.

Anonymous said...

DULU KINI DAN SELAMA LAMANYE PENGKHIANAT INI TELAH MENGKHIANATI RAKYAT NEGARA INI DGN PELBAGAI CARA DAN PERBUATAN PENGKHIANT INI.PENGKHIANAT INI YG BERSTATUSKAN MENTERI SERTA TURUT DISERTAI OLEH PENGUASA KAKITANGAN AWAM YANG PENGEJUT ,BANGSAT SERTA TIDAK BERMARUAH UNTUK MENZALIMI DAN MENGHINA RAKYAT MALAYSIA TERUTAMANYE ORG MELAYU.KAMPUNG KAMPUNG MELAYU HABIS DIHANCURKAN OLEH KRONI KRONI MEREKA TERUTAMANYE SAUDAGAR CINA YANG DIBELA DIATAS LAUNG PEBANGUNAN TETAPI SEBALIK NYE MENGAUT KEUNTUNG DIRI SENDIRI.SUDAH SAMPAI MASA NYE ORANG ORANG ISLAM MELAYU BANGKIT BAGI MENGHAPUSKAN PENGKHIANAT INI YANG KITA ANGGAPKAN MEREKA INI SEBAGAI KOMINIS.MEREKA INI DILINDUNGI OLEH PENGUASA YG PALING BESAR MENGKHIANATI RAKYAT.BANGKIT LAH RAKYAT MALAYSIA.HAPUSKAN LAH MEREKA,HANCURKALAH MEREKA DGN APA SEKALI JUA PUN.