Kenapa dinamakan Blogspot Ulama Pewaris Nabi ? Blog ini telah diaktifkan sejak tahun 2008 dengan berlatarbelakang memberi info tentang Islam dan politik. Blog ini sentiasa berterusan memperjuangkan memberi, menwar, memapar maklumat/info/penerangan ISLAM & politik namun Ulama Pewaris Nabi adalah menjadi idola dan perlu dijadikan ikutan dan juga sebagai sempadan kebaikan yang akan menahan atau membatas kejahatan agar tidak berterusan dan disedarkan sehingga akhirnya kebaikan akan menguasai keadaan.Nama blog ini tidak mencerminkan blogernya seorang Ulama tetapi sedang berusaha dan bercita-cita ke arah itu.Amin

pasbs2

pasbs2

pasbs baner

pasbs baner

Wednesday, April 15, 2015

MISTERI HELI DIBONGKAR DARI KOTAK HITAM !


Data kotak hitam mendedahkan Aidana Baizieva, penumpang misteri dalam helikopter terlibat nahas di Semenyih awal bulan ini, membantu menerbangkan pesawat itu.
Memetik sumber, New Straits Times (NST) melaporkan, data daripada perakam suara kokpit (CVR) menunjukkan Aidana aktif dalam operasi penerbangan helikopter Dauphin AS365N2.
Ia dikatakan berdasarkan perbualan Aidana, 25, bersama juruterbang helikopter tersebut Kapten William Clifford Fournier.
Bagaimanapun, sumber tersebut memberitahu NST bahawa beliau tidak bersetuju bahawa Aidana telah dibenarkan untuk membawa pesawat itu.
Sumber itu juga tidak menyalahkan wanita berasal dari Kyrgyzstan itu yang menjadi punca nahas helikopter itu terjadi.
Sebaliknya, katanya, pegawai penyiasat mempunyai alasan kukuh dan mempercayai bahawa terdapat letupan dalam helikopter itu sebelum terhempas.
"Berdasarkan siasatan di lokasi kemalangan, penyelidik membuat kesimpulan bahawa beberapa bahagian helikopter telah meletup dalam nahas itu," sumber itu dilaporkan berkata.
Menurut laporan itu lagi, semua alat komunikasi juga tidak boleh digunakan semasa helikopter tersebut mula menjunam.
Malah, kesemua penumpang juga "senyap" beberapa minit sebelum nahas itu dan hanya nafas mereka sahaja yang direkodkan oleh CVR.
Selain Aidana dan Fournier, nahas itu turut mengorbankan Tan Sri Dr Jamaluddin Jarjis, ketua setiausaha sulit perdana menteri Datuk Azlin Alias, ahli perniagaan Datuk Tan Huat Seang dan pengawal peribadi Jamaluddin, Koperal Razakan Seran.

2 comments:

Anonymous said...

Aneh tapi Pelik...?

MENJADI PERSOALAN DAN SATU TANDA TANYA:

* Seorang bekas pengawal melihat helikopter tersebut meletup di udara. Seorang kapten pula yg terbang dengan sebuah helikopter yang lain yang juga berada berdekatan,melihat heli tersebut terjunam lalu melihat kepulan asap hitam naik ke udara dan tetap dengan pendirian menyatakan Heli tersebut terhempas.
Persoalannya?

1.Penglihatan dari arah mana yg boleh melihat dengan jelas?

2. Mengapa Kapten tersebut benar2 yakin dengan butiran penjelasan yang diberikan?

3. Berapa jauh kah jarak Heli kapten dengan Heli Mangsa?

4. Adakah kerana beliau seorang Kapten dan kita harus mengabaikan butiran penjelasan dari bekas pengawal tersebut ?

* Seorang "wanita" dari Negara Kyrgyzstan yang berada dalam Heli tersebut. Sedari awal kejadian, Identitinya sukar untuk dikenal pasti. Pelbagai andaian dan penjelasan butiran yang mengelirukan berlaku.Dan mayat wanita ini di temui dalam keadaan seperti berkecai dan amat berbeza dengan mayat2 yang lain. Yang mana ini menjuruskan persoalan dan tanda tanya buat Rakyat Malaysia. :-


1. Siapa sebenarnya 'Wanita" yang berasal Kyrgyzstan ini?

3. Adakah Wanita tersebut "Pengebom Berani Mati "

3. Adakah ia bermotifkan "Balas Dendam" ?

4. Mengapa beliau memilih VVIP ini sebagai Mangsa ?

5. Adakah VVIP tersebut menjanjikan sesuatu yang ia tidak ditunaikan ?

6. Dan siapakah diantara VVIP tersebut?

7. Bagaimana Seorang juruterbang membenarkan seorang yang tidak mempunyai pengalaman dalam penerbangan diberikan kebenaran untuk mengendalikan penerbangan tersebut?

8.Mengapa Tiada Bantahan dari penumpang VVIP tersebut ?

Dan bermacam macam persoalan di benak Rakyat Malaysia tentang Tragedi Semenyih.

Selepas seminggu kejadian, seorang bekas Editor akhbar menulis tentang salah seorang VVIP yang meninggal dalam kejadian "Tragedi Semenyih".Tentang betapa rapatnya VVIP tersebut dengan PM dan keluarganya. Beliau juga boleh dikatakan seorang ketua perancang dalam pentakbiran PM walaupun jawatan tersebut tidak wujud dalam kerajaan Malaysia.

Dengan keadaan politik yang penuh dengan masalah dalaman parti. Baik kerajaan atau pembangkang.

Belum pun Habis isu "Tragedi 1Malaysia 2014" timbul pula isu Kejatuhan Matawang, 1MDB dan perbalahan antara PM dan Tun M. Kerajaan tetap meneruskan GST. Kerajaan begitu tegas dan tidak mahu menangguhkan walaupun telah dinasihat oleh bekas2 menteri atau dari mereka yang berpengalaman dengan alasan Kerajaan dan Rakyat malaysia masih dibelenggu dengan perbelanjaan yang besar "Tragedi 1Malaysia 2014".

1. MH370
2. MH17
3. Banjir teruk yang berlaku pada beberapa buah Negeri di Malaysia.

Keangkuh dan Tamak seorang Ketua Pemimpim dan kroni -kroni akhirnya Rakyat yang terpaksa menanggung beban dan membayar harga kerakusan tersebut.

"Pemimpin Yang Bertopengkan Perompak"

Anonymous said...

VVIP biasanya merujuk kpd PM dan TPM saja

adapun yg lain adalah VIP

wah mcm tk sengaja menjurus kpd 'org itu' je.

hihihiih