Kenapa dinamakan Blogspot Ulama Pewaris Nabi ? Blog ini telah diaktifkan sejak tahun 2008 dengan berlatarbelakang memberi info tentang Islam dan politik. Blog ini sentiasa berterusan memperjuangkan memberi, menwar, memapar maklumat/info/penerangan ISLAM & politik namun Ulama Pewaris Nabi adalah menjadi idola dan perlu dijadikan ikutan dan juga sebagai sempadan kebaikan yang akan menahan atau membatas kejahatan agar tidak berterusan dan disedarkan sehingga akhirnya kebaikan akan menguasai keadaan.Nama blog ini tidak mencerminkan blogernya seorang Ulama tetapi sedang berusaha dan bercita-cita ke arah itu.Amin

pasbs2

pasbs2

pasbs baner

pasbs baner

Tuesday, July 9, 2013

SUDAH TAK TELUS ,BOROS DAN KETUA,TIMBALAN DAN S/U YANG PENIPU !

SPR tak telus, belanja p’raya cecah RM500 juta

KUALA LUMPUR, 8 JULAI: Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) membelanjakan hampir setengah bilion ringgit untuk perbelanjaan pilihan raya, dedah ahli parlimen Pandan, Rafizi Ramli.
Ia berikutan permohonan SPR memohon peruntukan tambahan RM60 juta melalui usul Rang Undang-Undang Perbekalan yang dibawa ke Parlimen hari ini.
“Ini bukan sahaja jumlah yang jauh lebih tinggi. Tetapi apa yang dipersoalkan ialah ketidaktelusan dalam memperinci perbelanjaan,” katanya pada sidang media di lobi Dewan Rakyat.
“Dokunen tak lengkap. Hanya nyatakan RM465 juta untuk belanja mengurus pilihan raya. Kita nak tau bagaimana terlalu banyak perbeza daripada anggaran asal sebanyak RM45 juta,” kata Rafizi.Rafizi_Parlimen
Katanya, SPR sebelum ini menerima peruntukan RM45 juta, ditambah RM360 juta melalui peruntukan tambahan pertama.
Namun sebahagian perbelanjaan mengurus pilhan raya kepada SPR digunakan pada 2012 iaitu sebanyak RM360 juta dan telah diluluskan dalam belanjawan kali pertama.
“Kali ini (SPR) minta RM60 juta tambahan buat kali kedua, menjadikan jumlah RM465 juta
“Kita hanya dapat tahu keseluruhan (belanja) mungkin dalam setahun akan datag apabila kerajaan membentang belanjawan 2013, 2014 dan seterusnya,” kata Rafizi.
Short URL: http://www.keadilandaily.com/?p=54138

No comments: