Kenapa dinamakan Blogspot Ulama Pewaris Nabi ? Blog ini telah diaktifkan sejak tahun 2008 dengan berlatarbelakang memberi info tentang Islam dan politik. Blog ini sentiasa berterusan memperjuangkan memberi, menwar, memapar maklumat/info/penerangan ISLAM & politik namun Ulama Pewaris Nabi adalah menjadi idola dan perlu dijadikan ikutan dan juga sebagai sempadan kebaikan yang akan menahan atau membatas kejahatan agar tidak berterusan dan disedarkan sehingga akhirnya kebaikan akan menguasai keadaan.Nama blog ini tidak mencerminkan blogernya seorang Ulama tetapi sedang berusaha dan bercita-cita ke arah itu.Amin

pasbs2

pasbs2

pasbs baner

pasbs baner

Friday, July 5, 2013

ATM BUAT APA DI BUKIT SENTOSA ?

Tiba-tiba hari-hari ada sahaja kenderaan Angkatan Tentera Malaysia bersimpang siur di sekitar Bukit Sentosa 2, Bukit Sentosa 3 dan Bukit Beruntung 3. Apa yang mereka buat ? Latihan? Dah tiada tempat ke nak buat latihan atau ATM dan pegawainya pemalas hanya mahu buat latihan di tempat selesa? Pengurusan ATM tidak tahu ke kehadiran mereka mencemaskan penduduk dan murid-murid sekolah dengan kehadiran helikopter dan letupan seperti mercun di awal pagi tidakkah membimbangkan penduduk? Terdapat banyak sekolah tadika, Sekolah Kebangsaan Bukit Sentosa dan Sekolah Menengah Kebangsaan Sentosa 2 ,Sekolah Agama di Bakawli ,Bukit Sentosa 3 dan   penduduk Taman Kemboja 4a, 4b dan 4c Bakawali, Taman Anggerik 3,4 dan 5 yang mempunyai ramai kanak-kanak murid dan orang ramai di situ.
Pihak ATM sewajarnya maklumkan latihan mereka kepada pihak pengurusan masjid atau penduduk agar mereka maklumkan sebab kehadiran mereka agar mereka tahu dan boleh membuat bantahan jika perlu.

4 comments:

kacimara said...

Berita ni xde keluar kat tv3 nih..

tungkaran hati said...

Peperangan tidak mengenal tempat !

Anonymous said...

TUNKARAN HATI,MMG LA PEPERANGAN TIDAK MENGENALI TEMPAT,TAPI SEPATUTNYA KERAJAAN KENA LA MENYEDIAKAN SATU KAWASAN KHAS DGN MEMBINA FAKE BUILDING/CITY SEBAGAI TEMPAT UTK ATM MEMBUAT LATIHAN FIBUA(FIGHT IN BUILT UP AREA) SEPERTI DI B.S TU,KBANYAKAN NEGARA DLM DUNIA PN MENYEDIAKAN TEMPAT SEBEGITU UTK TENTERA MEREKA BERLATIH FIBUA CNTHNYA USA,RUSSIA,JORDAN...etc,AKU X MYALAHKAN ATM CUMA TEMPAT YG DPILIH KURANG SESUAI KERANA BERDEKATAN DGN KAWASAN PENDUDUK WALOPN TEMPAT LATIHAN TU TEMPAT PROJEK TERBENGKALAI/X LAKU...LAIN KALI BUAT KT KAWASAN RUMAH KO LAK K...ANYWAY,HIDUP ATM!!!THE BEST ARMY IN SOUTH EAST ASIA,THE ONLY ARMY YG BERJAYA MENGALAHKN KOMUNIS DIDUNIA NI,SALUTE!!!!

Anonymous said...

tak perlu nak bangga sangat cukuplah apa yang dibuat ikhlas dalam hidup ini