Kenapa dinamakan Blogspot Ulama Pewaris Nabi ? Blog ini telah diaktifkan sejak tahun 2008 dengan berlatarbelakang memberi info tentang Islam dan politik. Blog ini sentiasa berterusan memperjuangkan memberi, menwar, memapar maklumat/info/penerangan ISLAM & politik namun Ulama Pewaris Nabi adalah menjadi idola dan perlu dijadikan ikutan dan juga sebagai sempadan kebaikan yang akan menahan atau membatas kejahatan agar tidak berterusan dan disedarkan sehingga akhirnya kebaikan akan menguasai keadaan.Nama blog ini tidak mencerminkan blogernya seorang Ulama tetapi sedang berusaha dan bercita-cita ke arah itu.Amin

pasbs2

pasbs2

pasbs baner

pasbs baner

Tuesday, March 19, 2013

BN SATU SERAWAK GAWAT ! MALAH TERGUGAT

Negeri yang 1Malaysia tak terima Parti UMNO di dalamnya.Betultak? Kenapa? Tanyalah mereka (Orang UMNO).

EKSKLUSIF - Video dakwa dedah salahguna lesen oleh keluarga Taib
Satu siasatan oleh sebuah NGO antarabangsa telah mendedahkan bukti video yang mendakwa bagaimana ahli keluarga Ketua Menteri Sarawak, Tan Sri Abdul Taib Mahmud dan rakan perniagaan penyalahgunaan lesen pembalakan untuk memperkayakan diri mereka.

Dua sepupu Taib, ahli keluarga kepada rakan kongsi utama Taib, dan seorang peguam yang mewakili kerajaan negeri Sarawak telah dirakam dalam video, didakwa menjelaskan mekanisme untuk mengelakkan undang-undang yang sedia ada bagi memperolehi keuntungan daripada skim itu.

NONEVideo itu telah direkodkan secara tersembunyi oleh seorang
penyiasat dengan Global Witness, sebuah NGO yang berpangkalan di London yang menyiasat dan berkempen menentang pencabulan hak asasi alam sekitar dan manusia.

Penyiasat itu, telah dihantar ke Sarawak tahun lepas, dengan menyamar sebagai "pelabur asing" yang ingin membeli tanah untuk mengusahakan ladang kelapa sawit.

Penyiasat itu menemui Lembaga Pembangunan Koridor Wilayah (Recoda), badan kerajaan negeri yang mengendalikan pelaburan asing, dan terus dibawa kepada ahli-ahli tertentu keluarga Taib yang menjual sebuah syarikat yang dilesenkan untuk membalak dan membersihkan tanah untuk perladangan di Sarawak.

Lesen ini dikeluarkan oleh Kementerian Perancangan Sumber dan Alam Sekitar Sarawak, yang diketuai oleh Taib.

Pertemuan dengan ahli keluarga dan ejen lain syarikat itu telah dirakam secara tersembunyi oleh Global Witness dan dihasilkan menjadi filem selama 15 minit yang disiarkan di lamanwebnya. - Mkini

2 comments:

Unknown said...

Pergiat usaha menentang kebatilan UMNO BN kerana masa semakin hampir. Setiap entri adalah berharga...

Lawati http://mybabah.blogspot.com/

Unknown said...

KESUDAHAN CERITA INI - AG BUAT BODOH, PDRM BUAT BODOH, SPRM BUAT BODOH, KERAJAAN NEGERI DAN PERSEKUTUAN BUAT BODOH. JADI YANG CERDIK NI TINGGAL KITA RAKYAT SAJA. NAK SELESAI ,MASAALAH NI KITA TUKAR MAMAT2 BODOH NI DENGAN YANG CERDIK DAN YG TAKUT DENGAN DOSA.