Kenapa dinamakan Blogspot Ulama Pewaris Nabi ? Blog ini telah diaktifkan sejak tahun 2008 dengan berlatarbelakang memberi info tentang Islam dan politik. Blog ini sentiasa berterusan memperjuangkan memberi, menwar, memapar maklumat/info/penerangan ISLAM & politik namun Ulama Pewaris Nabi adalah menjadi idola dan perlu dijadikan ikutan dan juga sebagai sempadan kebaikan yang akan menahan atau membatas kejahatan agar tidak berterusan dan disedarkan sehingga akhirnya kebaikan akan menguasai keadaan.Nama blog ini tidak mencerminkan blogernya seorang Ulama tetapi sedang berusaha dan bercita-cita ke arah itu.Amin

pasbs2

pasbs2

pasbs baner

pasbs baner

Monday, November 12, 2012

ALHAMDULILLAH DAN TAHNIAH REKOD KEDUA RAKYAT MALAYSIA

Alhamdulillah dan tahniah ! kepada pelumba negara Zulfahmi kerana mengharumkan nama negara.beliau berjaya menaiki podium buat kali kedua setelah berjaya menamatkan perlumbaan di tempat ketiga di litar Valencia Sepanyol.


Semasa perlumbaan di litar Sepang tempoh hari beliau telah mengejutkan para peminat pemotoran di tanah air (Malaysia) dengan melakarkan sejarah kerana buat julung kali beliau menaiki podium dan kali kedua rakyat Malaysia naik podium.

Dan kini di Valencia Sepanyol membuktikan kemenangan beliau di litar Sepang bukan faktor nasib. Di Valencia beliau sekali lagi membuktikan bahawa beliau adalah pelumba yang hebat.

Yang membanggakan rakyat Malaysia , beliau sebagai anak muda tidak mudah mengikut budaya yang tidak elok dan sensitif Islam terutama berkaitan arak yang dah jadi tradisi . Beliau berani buat keputusan melarikan diri semasa pemenang meraikan kemenangan di podium dengan memancutkan arak dari botol yang besar.Bagi bukan Islam pun tidak setuju arak dibanggakan inikan pula orang Islam rakyat malaysia. Allahhuakbar!
Semoga Allah lindungi pemuda ini dari perkara yang menyesatkan dan menghina Islam.
Mudahan bila beliau menang tempat pertama nanti insyallah satu sejarah akan berlaku bila pertama kali kemenangan tidak disambut dengan semburan arak.

1 comment:

Anonymous said...

pertahankan prinsip Islam