Kenapa dinamakan Blogspot Ulama Pewaris Nabi ? Blog ini telah diaktifkan sejak tahun 2008 dengan berlatarbelakang memberi info tentang Islam dan politik. Blog ini sentiasa berterusan memperjuangkan memberi, menwar, memapar maklumat/info/penerangan ISLAM & politik namun Ulama Pewaris Nabi adalah menjadi idola dan perlu dijadikan ikutan dan juga sebagai sempadan kebaikan yang akan menahan atau membatas kejahatan agar tidak berterusan dan disedarkan sehingga akhirnya kebaikan akan menguasai keadaan.Nama blog ini tidak mencerminkan blogernya seorang Ulama tetapi sedang berusaha dan bercita-cita ke arah itu.Amin

pasbs2

pasbs2

pasbs baner

pasbs baner

Wednesday, October 31, 2012

TIBA-TIBA PAHANG DIPUNCAK, KELANTAN DIPIJAK, TERENGGANU DI AYAK !

Alhamdulillah syukur pada ALLAH negeri Pahang telah menjumpai telaga minyak(Rujuk akhbar Sinar 31/10/2012 Telaga di blok PM 307 dimedan minyak Bertam),memang beruntung Pakatan Rakyat bila menang dalam PRU13 nanti. Orang tua-tua kata PR basuh kaki dapat minyak Terengganu, Kelantan, Sabah dan kini Pahang.
Yang jahatnya UMNO/BN hak Kelantan dari segi royalti(Wang ehsan nama ciptaan BN) dinafi tapi walau jarak telaga dengan pesisiran pantai hanya 150 km.Manakalan Pahang jarak telaga minyak dengan pesisiran pantai Pahang jaraknya 160km dan Terengganu 166km tapi royalti/wang ehsan Terengganu dan Pahang diberi/akan diberi? Apa nie?

HAK PENDARATAN MINYAK KE PERAIRAN KELANTAN DINAFIKAN BAGI KAWASAN MEDAN JDA DENGAN PEMBINAAN PAIP MINYAK DI SONGKLA, THAILAND, WALAUPUN JARAK KOTA BHARU LEBIH DEKAT 110KM.

http://azmieyusoff.blogspot.com/2012/01/fakta-tuntutan-royalti-minyak-dan-gas.html
- Tahun 2005 - Kawasan Joint Development Area (JDA) Malaysia-Thailand (dalam perairan Kelantan) telah beroperasi projek di Telaga Cakrawala telah bermula sejak 2005 terletak hanya 150 kilometer dari Bandar Kota Bharu. Ianya terletak 180 dari Pekan Pattani (atau 160 km dari perairannya), 260 km dari Bandar Songkhla dan 310 km dari Pekan Kerteh.

- Jarak 150km dari Kota Bharu ke kawasan pengeluaran minyak & gas di JDA tetapi paip menyalurkan minyak didaratkan ke Songla yang jaraknya 260km dari JDA (beza 110km) - Penafian HAK Kelantan buat kali pertama!

- Jarak 166km telaga minyak diperairan Terengganu didaratkan di Kerteh, Terengganu. Kenapa Kelantan yang jaraknya hanya 150km dari JDA dinafikan hak?

http://www.pencacai-semalaysia.com/2011/12/sebaran-umum-semua-anak-muda-kelantan.html

No comments: