Kenapa dinamakan Blogspot Ulama Pewaris Nabi ? Blog ini telah diaktifkan sejak tahun 2008 dengan berlatarbelakang memberi info tentang Islam dan politik. Blog ini sentiasa berterusan memperjuangkan memberi, menwar, memapar maklumat/info/penerangan ISLAM & politik namun Ulama Pewaris Nabi adalah menjadi idola dan perlu dijadikan ikutan dan juga sebagai sempadan kebaikan yang akan menahan atau membatas kejahatan agar tidak berterusan dan disedarkan sehingga akhirnya kebaikan akan menguasai keadaan.Nama blog ini tidak mencerminkan blogernya seorang Ulama tetapi sedang berusaha dan bercita-cita ke arah itu.Amin

pasbs2

pasbs2

pasbs baner

pasbs baner

Monday, August 20, 2012

TIADA TAZKIRAH ,PAHANG BN MAKIN PARAH

Selamat Menyambut Eidul Fitri walau dah 2 Syawal.Maaf dipinta jika tersalah bahasa semasa memblog tapi bukan blok.
Pengalaman beraya di Keratong FELDA di negeri Pahang amat menguja bagi yang beraya sambil mengguna jalan raya dan lalu balai raya dan bersedia menghadai Pilihanraya .
Di sini kebanyakan masjid akur dengan arahan solat taraweh 20 rakaat dan tanpa tazkirah.Walai begitu, ada masjid yang berani dan diterima rakyat dan kariah sekitar serta merestuai solat 8 rakaat dan dengan ada tzkirah. Memang kekok teman bila tiada tazkirah kerana di Negri Selangor alhamdulillah.
Jadi ada yang tidak mampu melakukan di masjid akan buat di markaz dan sebagainya.
Mudahan berkat kejadian ini akan merata seluruh negeri Pahang dan bila PR memerintah kelak maka tazkirah akan menjadi sumber ilmu dan temat soaljawab agama untuk kariah insyallah.

1 comment:

Anonymous said...

di penang tak ada langsung masalah nak buat tazkirah...setiap waktu lepas solat ada aje tazkirah...paling ramai lepas solat isyak 15 mint dah cukup untuk hari tu,,,jadi la dari tak dak langsung...cuma masjid dollah badawi aje tak dak tazkirahpasai apa tak tau la...tapi ramai yang dapat gelaran dato jemaah kat situ...ini membuktikan lge bukan anti islam yang anti islam ialah pihak yang tak nak bagi kefahaman kepada orang islam...renungkanlah..