Kenapa dinamakan Blogspot Ulama Pewaris Nabi ? Blog ini telah diaktifkan sejak tahun 2008 dengan berlatarbelakang memberi info tentang Islam dan politik. Blog ini sentiasa berterusan memperjuangkan memberi, menwar, memapar maklumat/info/penerangan ISLAM & politik namun Ulama Pewaris Nabi adalah menjadi idola dan perlu dijadikan ikutan dan juga sebagai sempadan kebaikan yang akan menahan atau membatas kejahatan agar tidak berterusan dan disedarkan sehingga akhirnya kebaikan akan menguasai keadaan.Nama blog ini tidak mencerminkan blogernya seorang Ulama tetapi sedang berusaha dan bercita-cita ke arah itu.Amin

pasbs2

pasbs2

pasbs baner

pasbs baner

Sunday, July 8, 2012

MASYALLAH ! ORANG BESAR PENGKIANAT SYARIKAT NEGARA

KUALA LUMPUR: Naib Presiden PAS, Datuk Mahfuz Omar mendesak agar kerajaan mengambil tindakan segera memecat Tun Dr Mahathir Mohamad sebagai penasihat Petronas.

Tindakan itu perlu diambil kerana kegagalan beliau menjaga kepentingan Petronas dan sebaliknya menjaga kepentingan syarikat yang ada kaitan anaknya, Petron Malaysia.

Mahfuz yang merujuk kepada perjanjian khas antara Petron dan MAS yang ditandatangani pada 29 Jun bagi membekalkan dan membeli bahan api Airbus A380 syarikat penerbangan negara selama enam bulan, bermula 1 Julai lalu.

"Mahathir sepatutnya mengutamakan kepentingan Petronas dengan melobi agar syarikat minyak negara diberi peluang untuk membekalkan bahan api kepada pesawat Airbus A380 kerana ia selaras dengan jawatan yang dipegang olehnya.

"Namun beliau mengenepikan Petronas tetapi mengunakan pengaruhnya melobi untuk syarikat milik keluarga beliau," jelasnya.
http://www.kedahlanie.info/2012/07/penasihat-petronas-taik-kucing.html#more

4 comments:

Rojak said...

Udah2 ler. Dah berapa banyak anaknya dapat.
Melayu juga semakin terpinggir.

Anonymous said...

Dulu Mahather dikenali sebagai negarawan.. tetapi kebelakangan ini beliau menampak sifat tamak haloba kerana berusaha sungguh untuk menolong syarikat yg dikuasai anak nya... di atas kapasitinya sebagai penasihat Petronas..Cakap tak serupa bikin.. melayu dah di tipu oleh bekas negarawan ini.. dgn membelakangkan kepentingan Rakyat terutamanya orang melayu... tumpuannya kepada anak2 nya dan kroni...

Anonymous said...

Perkasa.. Perkeso.. Ezam.. Ibrahim@Hasan Ali.. TIBAI.. tolong... tolong kami..!

Anonymous said...

Kah..kah..kah ..topeng siapa sebenar nya yg di gelar negarawan selama ini dah terbongkar, selama 22 tahun memerintah apa yg rakyat malaysia terutamanya orang melayu dapat dan apa pulak anak2 nya dapat?..kah kah kah..memang bijak.