Kenapa dinamakan Blogspot Ulama Pewaris Nabi ? Blog ini telah diaktifkan sejak tahun 2008 dengan berlatarbelakang memberi info tentang Islam dan politik. Blog ini sentiasa berterusan memperjuangkan memberi, menwar, memapar maklumat/info/penerangan ISLAM & politik namun Ulama Pewaris Nabi adalah menjadi idola dan perlu dijadikan ikutan dan juga sebagai sempadan kebaikan yang akan menahan atau membatas kejahatan agar tidak berterusan dan disedarkan sehingga akhirnya kebaikan akan menguasai keadaan.Nama blog ini tidak mencerminkan blogernya seorang Ulama tetapi sedang berusaha dan bercita-cita ke arah itu.Amin

pasbs2

pasbs2

pasbs baner

pasbs baner

Friday, June 8, 2012

SEORANG PEGAWAI KANAN POLIS DAH MENGAKU! APA NAK TUNGGU?

KUALA LUMPUR, 07 JUN: Seorang pegawai kanan polis mengaku telah menangkap dua pemimpin Pas pada hari perhimpunan BERSIH 2.0 tahun lalu di luar kawasan larangan yang ditetapkan Mahkamah Majistret.

Inspektor Mohd Zaidi Mad Zizat juga mengaku naib presiden Pas Datuk Mahfuz Omar dan dan Salahuddin Ayub tidak terdiri daripada peserta perhimpunan itu.


Dalam keterangannya di mahkamah tinggi sivil Kuala Lumpur hari ini, Zaidi juga mengaku tangkapan dibuat berdasarkan alasan untuk mencegah Mahfuz dan Salahuddin daripada menyertai himpunan itu.

Mahfuz, Ahli Parlimen Pokok Sena dan Salahuddin, Ahli Parlimen Kubang Kerian memfailkan saman pada 8 Ogos tahun lalu berhubung penahanan mereka semasa Bersih 2.0.

Saman itu difailkan terhadap Zaidi, Ketua Polis Daerah Brickfields ACP Wan Abdul Bari Wan Abdul Khalid, Ketua Polis Negara Tan Sri Ismail Omar dan Kerajaan Pusat.

Zaidi merupakan lima individu yang menjadi saksi bagi pihak defendan hari ini, selain Supritenden Aida Abdul Hamid, ASP R.Muthusamy, ASP Zulkifli Osman dan Jurugambar Polis Ganeson.

Beliau mengaku melakukan perkara terbabit ketika menjawab pertanyaan peguam plaintif, Abdul Aziz Hamzah.

Zaidi turut bersetuju yang kedua-dua plantif hanya mengatakan hendak ke Hotel Hilton yang terletak berhampiran Kuala Lumpur Sentral (KL Sentral).

KL Sentral berada di luar kawasan larangan yang ditetapkan Mahkamah Majistreet pada 6 Julai 2011.

Perbicaraan hari ini dilakukan di depan Prasad Sandosham Abraham.
Kedua-dua plantif diwakili peguam Zulhasme Sharif, Muhammad Faiz Fadzil, Abdul Aziz Hamzah, Surya Putra Taulan.

Di dalam saman itu, Mahfuz dan Salahuddin mendakwa tangkapan dan penahanan mereka adalah salah, tidak sah dan menyalahi undang-undang.

Mereka turut menuntut ganti rugi teladan, ganti rugi am dan kos lain-lain.

Pada 9 Julai lalu, Mahfuz dan Salahuddin ditahan di KL Sentral pada pukul 11.50 pagi dan dibawa ke Balai Polis Jinjang.
Mereka dibebaskan kira-kira pukul 11.30 malam dan sepanjang tempoh penahanan mereka tidak dibenarkan untuk menghubungi sesiapa termasuk peguam.

Mahfuz yang hadir pada sesi pendengaran itu berkata tangkapan tersebut menjatuhkan imej beliau sebagai seorang wakil rakyat.

“Kami juga tidak dinyatakan mengapa kami ditahan dan polis juga tidak mengambil apa-apa keterangan kami sepanjang ditahan di Balai Polis Jinjang.

“Kami ditahan selepas menaiki escalator di KL Sentral untuk ke Hotel Hilton. Tindakan mereka adalah satu peringatan kepada pihak berkuasa agar bertindak mengikut undang-undang yang ditetapkan.”

Sementara itu, Faiz berkata saman itu dituntut kerana defenden melanggar hak perlembagaan plantif yang berhak bergerak bebas di mana-mana tempat.

Mahkamah telah menetap 3 Sept untuk keputusan.
-selangorku.com-

1 comment:

Rojak said...

Oh Malaysia negaraku