Kenapa dinamakan Blogspot Ulama Pewaris Nabi ? Blog ini telah diaktifkan sejak tahun 2008 dengan berlatarbelakang memberi info tentang Islam dan politik. Blog ini sentiasa berterusan memperjuangkan memberi, menwar, memapar maklumat/info/penerangan ISLAM & politik namun Ulama Pewaris Nabi adalah menjadi idola dan perlu dijadikan ikutan dan juga sebagai sempadan kebaikan yang akan menahan atau membatas kejahatan agar tidak berterusan dan disedarkan sehingga akhirnya kebaikan akan menguasai keadaan.Nama blog ini tidak mencerminkan blogernya seorang Ulama tetapi sedang berusaha dan bercita-cita ke arah itu.Amin

pasbs2

pasbs2

pasbs baner

pasbs baner

Thursday, May 10, 2012

PILIH YANG NAIF BUKAN HANIF !

Pilihlah orang yang naif dari politik dan pro BN/UMNO. Pilih orang yang naif dari mengeluarkan kenyataan yang bodoh dan yang rakyat pertikaikan dan naif dari syarikat judi dan arak. BUKAN HANIF ini tau?

Pemilihan Tun Hanif Omar amat meragukan rakyat Malaysia dan mendungukan pemimpin BN/UMNO sendiri.Seoalah-olah Malaysia tiada orang yang lain yang bagus untuk menjawat jawatan berintegriti dan memerlukan kepercayaan orang-ramai bukan untuk ditertawakan orang ramai.
Kita dapat melihat bagaimana Tun Hanif untuk berlaku adil dan bebas adalah sangat sangat diragukan kerana sebelum ini, beliau telah mencetuskan konstroversi apabila mendakwa pihak yang simpati terhadap komunis dan aktif sebagai peserta demonstrasi sekitar 1970-an terlibat dalam perhimpunan BERSIH 3.0.

Sepatutnya kerajaan perlu melantik individu yang berintegriti dan dihormati oleh setiap pihak, samada dari pihak kerajaan dan Pakatan Rakyat.

BERSIH 3.0 dan Pakatan Rakyat telah menggesa supaya perwakilan dari Suhakam, Suruhanjaya Hak Asasi Manusia Malaysia dilantik menyertai panel tersebut, namun kerajaan enggan akur.

Kerajaan juga mengenepikan tawaran yang dibuat oleh Pelapor Khas Bangsa Bersatu mengenai Promosi dan Perlindungan Hak Kebebasan Pendapat dan Suara, Frank LaRue untuk menyiasat apa yang berlaku di sekitar BERSIH 3.0.

Perkembangan ini hanya memperkukuhkan lagi tanggapan rakyat jelata bahawa kerajaan tidak ikhlas dan jujur untuk menyiasat apa yang sebenarnya berlaku di sekitar BERSIH 3.0.

No comments: