Kenapa dinamakan Blogspot Ulama Pewaris Nabi ? Blog ini telah diaktifkan sejak tahun 2008 dengan berlatarbelakang memberi info tentang Islam dan politik. Blog ini sentiasa berterusan memperjuangkan memberi, menwar, memapar maklumat/info/penerangan ISLAM & politik namun Ulama Pewaris Nabi adalah menjadi idola dan perlu dijadikan ikutan dan juga sebagai sempadan kebaikan yang akan menahan atau membatas kejahatan agar tidak berterusan dan disedarkan sehingga akhirnya kebaikan akan menguasai keadaan.Nama blog ini tidak mencerminkan blogernya seorang Ulama tetapi sedang berusaha dan bercita-cita ke arah itu.Amin

pasbs2

pasbs2

pasbs baner

pasbs baner

Friday, May 25, 2012

JPJ JUAL NOMBOR BUKAN BARU MALAH REKOD BARU!

WWW 1 catat sejarah dibida RM520,000

KUALA LUMPUR 24 Mei - Seperti dijangka, nombor pendaftaran kenderaan popular WWW 1 berjaya mencipta rekod baru dalam sejarah bidaan nombor plat kenderaan di negara ini apabila dibida pada harga RM520,000.

Menteri Pengangkutan, Datuk Seri Kong Cho Ha berkata, ia mengatasi nombor pendaftaran MCA 1 yang dijual pada harga RM300,100 tahun lalu.

Menurutnya, keseluruhan bidaan bagi nombor WWW pula berjumlah RM64,225,838 dengan nombor WWW 333 mencatatkan bilangan pembida tertinggi iaitu seramai 84 orang.

"Pada asasnya, semua nombor seperti nombor menarik, popular atau nombor biasa tetapi mungkin mempunyai nilai sentimental atau maksud tertentu kepada pembida telah habis dibida," katanya dalam kenyataan di sini hari ini.

Menurut Cho Ha, pihaknya tidak menyangka mendapat sambutan luar jangkaan terhadap permohonan nombor pendaftaran kenderaan siri 'WWW' iaitu sebanyak 18,243 permohonan sepanjang tempoh bidaan dibuka bermula 30 April hingga 14 Mei lalu.

1 comment:

Anonymous said...

Assalamualaikum,

Jadikan Dinar Dirham sebagai manifesto bebas hutang (debt forgiven dalam istilah kitab nabi-nabi sebelum Rasulullah, yang menyebut apa-apa hutang termansuh selepas 7 tahun)

Duit kertas kini adalah nota hutang tanpa nilai intrinsik (tiada lagi sandaran emas dan perak sejak 1971). Hanya duit syiling/koin diguna semasa sahaja yang masih berintrinsik tembaga(ingat dinar emas dirham perak dan fulus tembaga) dan selayaknya dipanggil fulus(syiling/coin shj tidak termasuk duit kertas).

Walaupun begitu, syiling/coin ini hanya bernilai 1/3 dari nilai mukanya. Maksudnya, bagi syiling baru 20sen 3rd siri, nilai bahannya hanya 6 sen. Dari segi lain, fiat bagi duit 20 sen ini ialah 6/20=300% atau premiumnya 14sen dari nilai asasnya. Ini memang diolah secara halus agar cycle syiling/coin ditukar setiap 21 tahun adalah pada kadar inflasi 6%-9% setahun.

Dengan inflasi/usury/riba terancang inilah perhambaan manusia dijalankan. Duit sentiasa susut nilai berbanding gaji/produktiviti manusia sekalipun usahanya sentiasa statik. Itulah yg membuat manusia makin hari makin sibuk menambah usaha, hatta mencari sekadarnya pun menjadikannya lalai kepada Yang Esa. Itu belum lagi yang berhutang dengan riba bunganya, untuk membeli keperluan asas yg mahal harganya seperti rumah. Fahami hakikat ini, bukan salahnya pada orangramai, tapi mudarat sistem terancang ini yang majoriti ramai orang tidak tahu hatta ilmuan sekalipun dan telah berleluasa selama 41 tahun.

Jadi, solusinya ialah menambat fulus kita pada emas/perak. Jika fulus 20 sen tadi hanya berbahan tembaga 6 sen, iaitu 1/3 nilai muka, maka begitu juga dinar/dirham. Dengan harga purata bahan dinar emas 4.25g rm700, maka sahih seadilnya satu dinar sentiasa tetap selama 21 tahun pada nilai 300% kini iaitu rm2000. Dirham pula tetap rm30 juga selama mana sama.

MANIFESTOnya, galakkan semua menyimpan dinar dirham pada harga terkini iatu dinar purata rm775 dan dirham rm25, bila menang kelak kita akan tambat dinar tetap pada rm2000 dan dirham rm30. Semua mendapat laba bagi membayar semua hutang dan kita mulakan ekonomi Islamik yang sebenar selepas semua bebas hutang. Yang merana hanya sistem kewangan riba/bank dan pendokongnya, negara tidak terjejas. Yang gaji rm700, tetap rm700. Beras sekampit rm25, tetap rm25. Sistem kewangan riba/bank dan pendokongnya yang telah lama menjarah dan punca segala masalah sosial, kita hududkan untuk menerima dinar dirham kita pada nilai baru kerana itulah nilai syiling/coin yang dipaksa kepada kita selama ini (kalau duit kertas berlebih lagilah penindasannya). Fahamilah sebenar-benarnya, kerana terlalu sedikit yang betul-betul tahu tentang ini. InsyaAllah.