Kenapa dinamakan Blogspot Ulama Pewaris Nabi ? Blog ini telah diaktifkan sejak tahun 2008 dengan berlatarbelakang memberi info tentang Islam dan politik. Blog ini sentiasa berterusan memperjuangkan memberi, menwar, memapar maklumat/info/penerangan ISLAM & politik namun Ulama Pewaris Nabi adalah menjadi idola dan perlu dijadikan ikutan dan juga sebagai sempadan kebaikan yang akan menahan atau membatas kejahatan agar tidak berterusan dan disedarkan sehingga akhirnya kebaikan akan menguasai keadaan.Nama blog ini tidak mencerminkan blogernya seorang Ulama tetapi sedang berusaha dan bercita-cita ke arah itu.Amin

pasbs2

pasbs2

pasbs baner

pasbs baner

Friday, April 13, 2012

KOMPLOT 3 SERANGKAI DIDAKWA BUAT KERJA CIKAI

KUALA LUMPUR : Ahli Parlimen Lembah Pantai, Nurul Izzah Anwar percaya tangkapan petugas culaan pengundi kawasan beliau adalah tanda wujudnya komplot antara PDRM, Umno dan SPR dalam menghadapi pilihan raya umum akan datang.

“Saya yakin ini adalah komplot antara peringkat tertinggi PDRM, Umno dan SPR dalam usaha menjamin kemenangan Umno dalam pilihan raya umum ke 13 yang akan diadakan dalam waktu terdekat,” jelas Nurul Izzah.

Beliau menjelaskan lagi, tangkapan yang dilakukan adalah atas arahan langsung Datuk Raja Nong Chik Raja Zainal Abidin selaku Ketua Bahagian Umno Lembah Pantai untuk menyembunyikan penipuan besar tentang kesahihan pengundi di dalam daftar pemilih.

20 Mac lalu, polis bertindak menahan 2 orang petugas Pejabat Parlimen Lembah Pantai, Muhd Hanan Asyraf Rozani dan Mohd Ridhwan Jahari semasa membuat culaan pilihanraya di PPR Kg Limau Pantai Dalam kerana dituduh menyamar sebagai petugas SPR.

24 Mac pula, sekumpulan dipercayai ahli Umno mengepung, dan merampas kad pengenalan 4 petugas lain, iaitu P Nanthakumar, M Gopal Dass, Shamsudin Yusof dan Gurmit Singh di Flat Sri Pahang, Lembah Pantai kononnya atas tuduhan cubaan menculik kanak-kanak.

Semasa ditangkap, semua petugas membawa bersama surat perakuan sah dari Penjabat Ahli parlimen Lembah Pantai.

Nurul Izzah turut berkata, laporan polis dibuat untuk menggesa PDRM agar berhenti menjadi alat Umno Lembah Pantai dalam usaha mereka menghalang kerja-kerja beliau selaku ahli parlimen di sini.

“Malah, tangkapan ini langsung tidak menakutkan kami. Usaha mendedahkan penipuan kotor dan jahat Umno dan SPR ini wajib diteruskan,” ujar Naib Presiden KEADILAN itu lagi.

http://www.keadilandaily.com/tangkapan-petugas-tanda-wujud-komplot-umno-pdrm-dan-spr/

1 comment:

Unknown said...

Biasalah orang yang nak mamposs ni kekadang jadi sasau atau buang tabiat!

Dan satu lagi hanya orang gila yang ikut telunjuk orang gila...