Kenapa dinamakan Blogspot Ulama Pewaris Nabi ? Blog ini telah diaktifkan sejak tahun 2008 dengan berlatarbelakang memberi info tentang Islam dan politik. Blog ini sentiasa berterusan memperjuangkan memberi, menwar, memapar maklumat/info/penerangan ISLAM & politik namun Ulama Pewaris Nabi adalah menjadi idola dan perlu dijadikan ikutan dan juga sebagai sempadan kebaikan yang akan menahan atau membatas kejahatan agar tidak berterusan dan disedarkan sehingga akhirnya kebaikan akan menguasai keadaan.Nama blog ini tidak mencerminkan blogernya seorang Ulama tetapi sedang berusaha dan bercita-cita ke arah itu.Amin

pasbs2

pasbs2

pasbs baner

pasbs baner

Monday, April 30, 2012

KESILAPAN BESAR NAJIB TERBONGKAR !

BN KATA ANAK MUDA MAHU MENDEKATI BN? Tapi kaum muda atau orang muda serik bila sepupu Najib (Menteri Dalam negeri) tidak dapat melakukan arah telus bila anak buahnya iaitu pihak polis serta SB telah menyerang dan membelasah rakyat bukan orang muda saja, hingga bayi pun nyaris mati atas tindakannya secara pukal terhadap peserta Perhimpunan BERSIH 3.0
Peserta BERSIH 3.0 dianggarkan lebih 30% dari 250,000 datang hadir manakalan dari segi bangsa pertambahan mendadak sokong orang muda Cina dan India amat memberangsangkan.
Kesilapan Najib tidak dapat mengawal kezaliman yang membuat orang muda sangat marah dan sudah tentu meluat bila mendengan perkataan BN(Barisan Nasional) atau UMNO.


Teman semasa ditahan melihat sendiri kecederaan yang melanda orang muda yang ramai. Memang ada yang menangis tetapi bukan sebab sakit tetapi sakit melihat perbuatan polis yang rata-rata dewasa tapi berupa samseng bagai penyangak yang bengis. Polis yang patut melindungi tapi membelasah walaupun mereka tidak melawan. Ada pemuda yang mahir silat pun meniskus tidak mahu melawan kerana menghormati polis-polis yang dianggap penjaga keselamatan rakyat.

KUALA LUMPUR: Seorang dengan mata lebam, seorang lagi dengan mata berdarah dan ada juga mengalami lebam di dahi serta kesan tapak kasut di belakangnya...

Individu berkenaan, antaranya turut mengalami cedera parah, tampil dalam sidang media semalam dengan dakwaan bahawa mereka dipukul polis ketika menyertai perhimpunan BERSIH 3.0, Sabtu lalu di ibu negara.

Berikut merupakan kenyataan ringkas peserta terbabit yang telah disunting dan disiarkan Malaysiakini hari ini.

Alex Lee, 27, mengalami kecederaan di mata kanan dan telinga kirinya, selain lebam di bahagian badan.

Fazwan Yusof, 23, mengalami kecederaan di kedua-dua matanya dan lebam di pipi kanannya.

Nurul Armani, 28, mengalami lebam di bahagian belakang dan bahu kiri.

Adrian Low, 38, mengalami kecederaan di bahagian muka dan leher, hilang penglihatan buat sementara waktu di bahagian mata kanan dan juga terdapat kesan tapak kasut di belakangnya.

Kemudian sekumpulan polis menyerang saya. Mereka memukul dan menolak saya ke tanah dan terus menendang kepala dan leher saya. Tindakan itu berlarutan untuk beberapa minit.

Telefon bimbit saya jatuh ke tanah ketika saya dipukul dan kini hilang.

Mereka mengheret saya ke Dataran Merdeka dan ketika perjalanan itu, polis lain tiba dan menumbuk dan menendang saya.-Mk



5 comments:

Anonymous said...

Silap Najib sedikit sahaja. Dia sepatut menyuruh Datuk Bandar Kuala Lumpur membenarkan Himpunan Bersih 3.0. Itu sahaja.

Tapi apakan daya Najib adalah Perdana Menteri Cap Ayam. Penasihat-penasihatnya pun Cap Ayam... jadilah kerajaan Cap Ayam.

Anonymous said...

PM aku dan Menteri2 nya memang cap ayam...

Anonymous said...

cap ayam??? cap Taik ayam lah!!!

Anonymous said...

25.000 ajalah.klu 250.000 esok aku daftar pakatan.di b.pahat 7-8 banner kat spg jln aja 70.000 dtg.12 juta beb pengundi.bersih gagal..

Abah Kau!! said...

ayam bacul... ayam bezina zeng.. ayam bontotuya... al fenyamun.. ayam sabung kak ros...