Kenapa dinamakan Blogspot Ulama Pewaris Nabi ? Blog ini telah diaktifkan sejak tahun 2008 dengan berlatarbelakang memberi info tentang Islam dan politik. Blog ini sentiasa berterusan memperjuangkan memberi, menwar, memapar maklumat/info/penerangan ISLAM & politik namun Ulama Pewaris Nabi adalah menjadi idola dan perlu dijadikan ikutan dan juga sebagai sempadan kebaikan yang akan menahan atau membatas kejahatan agar tidak berterusan dan disedarkan sehingga akhirnya kebaikan akan menguasai keadaan.Nama blog ini tidak mencerminkan blogernya seorang Ulama tetapi sedang berusaha dan bercita-cita ke arah itu.Amin

pasbs2

pasbs2

pasbs baner

pasbs baner

Monday, April 23, 2012

INI RAKYAT TAK KENAN, BELI NAM KALI NAM GUNA KAT LUBNAN ?

Ahmad Zahid menjelaskan keperluan kereta perisai 6x6 untuk askar Malaysia di Lubnan sangat mendesak kerana kereta perisai sedia ada iaitu Condor, yang digunakan sejak 1980-an sudah tidak sesuai.

Beliau berkata pembangunan kereta perisai canggih AV8 pula mungkin mengambil masa panjang iaitu mungkin 15 tahun.

"Prototaip dijangka siap pertengahan tahun depan tetapi untuk Unifil, Condor tidak sesuai kerana ia 4x4. Kita perlukan 6x6, oleh itu kajian spesifikasi dibuat termasuk menentukan kemampuannya bergerak di Lubnan," katanya.- Bernama

Sumber: sinarharian.com.my

Projek RM8 bilion kereta perisai

KUALA LUMPUR 20 April - DRB- Hicom Defence Technologies Sdn. Bhd. (DEFTECH), anak syarikat milik penuh DRB- HICOM Bhd. (DRB-HICOM) sedang membangunkan kereta perisai 8X8 - Deftech AV-8 dalam projek bernilai RM8 bilion yang dijangka siap sepenuhnya menjelang 2016. Pengerusinya, Datuk Seri Mohd Khamil Jamil berkata, pembinaan itu melibatkan 257 buah kenderaan dengan 12 varian kegunaan.

Sumber: utusan.com.my

MALAYSIA PESAN 23 UNIT PANSER PINDAD
07 Agustus 2011

TEMPO Interaktif, BANDUNG- Pemerintah Malaysia memesan 23 unit panser buatan PT Pindad tahun ini. "Prosesnya sudah sampai Perdana Menteri Malaysia, Departemen Pertahanan mereka sudah oke," kata Direktur Utama Pindad Adik Avianto Soedarsono di Bandung Ahad 7 Agustus 2011. Panser yang dibanderol Rp 7 miliar (RM2.4 juta) per unit itu, menurut Adik, makin diminati setelah diakui oleh Perserikatan Bangsa-Bangsa. Adik mengatakan panser buatan putra-putri Indonesia itu telah digunakan dalam menjaga perdamaian di Lebanon. "Sebanyak 13 unit telah digunakan di Lebanon," katanya.

http://tempointeraktif.com

No comments: