Kenapa dinamakan Blogspot Ulama Pewaris Nabi ? Blog ini telah diaktifkan sejak tahun 2008 dengan berlatarbelakang memberi info tentang Islam dan politik. Blog ini sentiasa berterusan memperjuangkan memberi, menwar, memapar maklumat/info/penerangan ISLAM & politik namun Ulama Pewaris Nabi adalah menjadi idola dan perlu dijadikan ikutan dan juga sebagai sempadan kebaikan yang akan menahan atau membatas kejahatan agar tidak berterusan dan disedarkan sehingga akhirnya kebaikan akan menguasai keadaan.Nama blog ini tidak mencerminkan blogernya seorang Ulama tetapi sedang berusaha dan bercita-cita ke arah itu.Amin

pasbs2

pasbs2

pasbs baner

pasbs baner

Tuesday, April 17, 2012

ANTARA BURUK SIKU DENGAN BUSUK BAU LEMBU

Hari ini Menteri Pengajian Tinggi (Buat kenyataan macam Menteri sekolah rendah) cabar mahasiswa yang berdemontrasi mendesak Pinjaman Perbadanan Tabung Pengajian Tinggi Nasional(PTPTN) agar memulangkan semula wang pinjaman itu.
nama jer mengaji tinggi tapi perangai macam budak-budak, merajuk sikit marah sikit dan minta balik ...macam duit dia.
Mahasiswa yang masih bersih dari rasuah dan buruk maruah yang sedang menimba ilmu itu sanggup ditagin kembalikan wang tersebut yang bukan wang free. Wang Pinjaman! lagi sekali diulang ..Itu Wang Pinjaman yang dipinjam bukan biasiswa atau sumbangan yang tidak perlu dibayar!
Kalau nak adil Kerajaan BN perlu minta NFC pulangkan wang RM250 juta yang diberi oleh Kerajaan untuk menternak dan mengeluarkan banyak lembu untuk makanan negara.Kalau seorang penuntut perlu bayar yuran RM25,000 atau hingga RM50,000 seorang maka jika penuntut terlibat seramai 5,000 orang (andaian) maka jumlah kos terlibat baru lebihkurang RM125,000,000 (5,000 penuntut bagi kos RM25,000) atau RM250,000,000 (5,000 penuntut jika kos RM50,000 eorang).

Jika kita bandingkan dengan Projek NFC keluarga Shahrizat yang memakan kos RM250,000,000 hanya untuk tak sampai 5 orang.

No comments: