Kenapa dinamakan Blogspot Ulama Pewaris Nabi ? Blog ini telah diaktifkan sejak tahun 2008 dengan berlatarbelakang memberi info tentang Islam dan politik. Blog ini sentiasa berterusan memperjuangkan memberi, menwar, memapar maklumat/info/penerangan ISLAM & politik namun Ulama Pewaris Nabi adalah menjadi idola dan perlu dijadikan ikutan dan juga sebagai sempadan kebaikan yang akan menahan atau membatas kejahatan agar tidak berterusan dan disedarkan sehingga akhirnya kebaikan akan menguasai keadaan.Nama blog ini tidak mencerminkan blogernya seorang Ulama tetapi sedang berusaha dan bercita-cita ke arah itu.Amin

pasbs2

pasbs2

pasbs baner

pasbs baner

Monday, March 19, 2012

VETERAN UMNO ISTIHAR KELUAR DARI UMNO

Teman berdoa semoga Allah terus membuka hati Tan Sri agar bersama Pakatan Rakyat sehingga kemenangan Pakaan Rakyat mentadbir Malaysia. Bukan kita seronok2 nak tadbir Malaysia tetapi kewajipan setiap individu rakyat Malaysia selamatkan aset dan kepentingan Negara Malaysia tidak dijual/diniaga/diprojek oleh BN sewenangnya.
Jangan ikut cara Tun Mahathir atau Zahid yang hangat hangat taik ayam.


Pemimpin veteran Umno yang juga bekas menteri kabinet, Tan Sri Abdul Kadir Sheikh Fadzir hari ini meletakkan jawatannya selaku ahli parti itu.

“Pada hari ini saya telah pun mengirim surat kepada Setiausaha Agong Umno Malaysia untuk meletakkan jawatan selaku ahli Umno Malaysia mulai hari ini,” katanya dalam satu kenyataan media ringkas.

Abdul Kadir menjadi ahli Umno dan memegang jawatan dalam parti itu sejak tahun 1956 sehingga sekarang --- selama 56 tahun.

Beliau pernah menjadi exco Pemuda Umno selama 10 tahun dan Ahli Majlis Tertinggi Umno selama 24 tahun di samping jawatan-jawatan lain seperti Ketua Pemuda Umno Negeri Kedah dan sebagainya.

Beliau juga menjadi Ahli Pentadbiran Kerajaan Malaysia sekitar 30 tahun, selaku Setiausaha Politik, Setiausaha Parlimen, Timbalan Menteri dan Menteri. Antara kementerian yang pernah diterajuinya termasuk Penerangan dan Pelancongan.

Pada minggu lalu, Abdul Kadir meletakkan jawatannya selaku Bendahari Umno Bahagian Kulim/Bandar Baharu - jawatan terakhirnya dalam Umno.

Beliau kini adalah timbalan presiden Angkatan Amanah Merdeka (AMANAH).

3 comments:

Anonymous said...

dengar cerita, tok guru dah ampunkan dosa dia dan cakap kalau keluar umno masuk pas akan masuk syurga. betul ke?

nak tanya sikit, kalau keluar umno masuk pas akan masuk syurga, tapi kalau keluar umno masuk DAP masuk syurga jugak ke?

aku terasa macam nak masuk DAP lah, sebab pas ni lebih kepada parti 2nd class dan orang suruhan. masa kerajaan DAP perak tumbang, orang pas yang sibuk guling-guling atas jalan. orang DAP steady je.

Anonymous said...

ini parti pas sangat bagus lo... itu olang sangat holmat pada wa.. bila wa suluh diaolang kibar wa punya bendela DAP, diaolang ikut. bila wa suluh diaolang baling guling-guling atas jalan, diaolang ikut. bila wa suluh diaolang jaga parking pun ikut jugak. tapi yang paling bagus, bila wa cakap 'take beer', diaolang pun 'take beer' sama wa

wa rasa kalau wa mau olang pas cuci wa punya belak, pun diaolang buat jugak.

wa manyak sayang sama pas. pas for all

(olang DAP)

zul_neem said...

assalamualaikum


kah kah kah,haha haha seronok juga dengar hentam geram engkau pada pas dan dap,takpa teruskanlah lama-lama akhirnya dapat juga hasilnya.hasilnya engkau tidak dapat pergi mana-mana,macam katak dibawah tempurung lihat dunianya sahaja.itupun takpa sekurang-kurangnya engkau ada ilmu.ilmu mengarut namanya.Apa yang baik lagi bagus untuk melihat sesuatu benda, perkara atau apa2 yang berkaitan dengannya mestilah berdasarkan akal fikiran yang bertunjangkan kebenaran,rasional,berimbangan,waras dan ilmu insaniah wa islami.jangan menjual barang yang cantik tapi dipandang hodoh oleh pembelinya.