Kenapa dinamakan Blogspot Ulama Pewaris Nabi ? Blog ini telah diaktifkan sejak tahun 2008 dengan berlatarbelakang memberi info tentang Islam dan politik. Blog ini sentiasa berterusan memperjuangkan memberi, menwar, memapar maklumat/info/penerangan ISLAM & politik namun Ulama Pewaris Nabi adalah menjadi idola dan perlu dijadikan ikutan dan juga sebagai sempadan kebaikan yang akan menahan atau membatas kejahatan agar tidak berterusan dan disedarkan sehingga akhirnya kebaikan akan menguasai keadaan.Nama blog ini tidak mencerminkan blogernya seorang Ulama tetapi sedang berusaha dan bercita-cita ke arah itu.Amin

pasbs2

pasbs2

pasbs baner

pasbs baner

Monday, March 12, 2012

NAUZUBUILLAH ! ADA NEGERI KERAJAAN BN AKA ISRAEL TELAH DIJUMPAI?

ika sebelum ini, pemimpin NGO dan parti polik pembangkang dilarang daripada memasuki Sarawak, kini Sabah juga mengambil tindakan yang sama.

Kali ini, giliran, Presiden Persatuan Anak Peneroka Felda Kebangsaan (ANAK), Mazlan Aliman dihalang dari memasuki Sabah, malam semalam.

Dalam SMS kepada Malaysiakini, Mazlan berkata sebaik sahaja mendarat di Kota Kinabalu, beliau ditahan pihak imigresen negeri itu.

NONE“Sampai di Lapangan Terbang (Antarabangsa) Kota Kinabalu, Sabah (pada jam) 8.45 malam ini (semalam). Ditahan imigresen. Tidak dibenarkan masuk di bawah Seksyen 65(1) Akta Imigresen 1959 oleh pihak berkuasa kerajaan negeri Sabah,” tulisnya.

Difahamkan beliau yang juga Pengerusi Lajnah Tanah dan Wilayah PAS Pusat bersama 10 lagi anggota jawatankuasa ke Sabah untuk lawatan kerja selama tiga hari.

Sementara itu, Harakahdaily melaporkan semua yang lain dibenarkan masuk kecuali diri Mazalan sahaja yang ditahan di pejabat Imigresen di lapangan terbang itu hampir sejam.

Beliau juga dipetik oleh portal rasmi PAS itu sebagai berkata beliau akan membuat satu laporan polis di sana selepas berhubung dengan peguamnya.

Mazlan ditemani Pegawai Khas Lajnah, Fadhil Osman, Razman Zakaria (Pengerusi Badan Bertindak Peserta Felcra, BAPA), Kolonel (B) Nazari (Kebajikan Tentera dan Veteran Angkatan Tentera, KERABAT) dan Abd. Rahman Ramli (Gerakan Kebangkitan Peneroka Felda Kebangsaan, BANGKIT).

Beliau dijadual menyertai himpunan aman ‘123 BANGKIT’ hari ini di Kota Kinabalu dan akan menubuhkan NGO KERABAT dan BANGKIT bagi peringkat negeri Sabah.

Himpunan itu bertujuan ‘membebaskan’ rakyat daripada dibelenggu "penindasan dan penyelewengan" hak pemilikan tanah di negeri berkenaan.

Pada perhimpunan sama dua tahun lalu, penganjur mendakwa berjaya menghimpunkan hampir 5,000 peserta.

Menurut Mazlan, ketika cuba mendapatkan penjelasan mengapa dirinya ditahan, pegawai Imigresen berkenaan hanya menyatakan mereka cuma menjalankan tugas.

Setelah ditahan hampir sejam, beliau diarahkan supaya pulang ke Semenanjung serta merta.

5 comments:

Nazaruddin said...

Apa kata kalau semua negeri-negeri PR mengharamkan kemasukan menteri-menteri BN atau tak pun PM dan TPM.

leopard said...

x payah bro..itu sama dgn layan org gila namanya..

Anonymous said...

Org Sabah & Sarawak ramai masuk ke Johor baa!!! Pasir Gudang!!! suruh mereka pulang saja ke kampung mereka?

Anonymous said...

biar la...diorg nk rebah dh...

Anonymous said...

KM nampak betul takut dengan kebangkitan rakyat yang ditindas,langsung tidak mahu berdialog,mendengar luahan hati rakyat..kenapa?mesti ada sebabnya atau ada penglibatannya atau atas arahannya kah?