Kenapa dinamakan Blogspot Ulama Pewaris Nabi ? Blog ini telah diaktifkan sejak tahun 2008 dengan berlatarbelakang memberi info tentang Islam dan politik. Blog ini sentiasa berterusan memperjuangkan memberi, menwar, memapar maklumat/info/penerangan ISLAM & politik namun Ulama Pewaris Nabi adalah menjadi idola dan perlu dijadikan ikutan dan juga sebagai sempadan kebaikan yang akan menahan atau membatas kejahatan agar tidak berterusan dan disedarkan sehingga akhirnya kebaikan akan menguasai keadaan.Nama blog ini tidak mencerminkan blogernya seorang Ulama tetapi sedang berusaha dan bercita-cita ke arah itu.Amin

pasbs2

pasbs2

pasbs baner

pasbs baner

Sunday, March 11, 2012

PM BURUNG TEKUKUR, SHAHRIZAT PUN AKUR

TAHNIAH PAKATAN RAKYAT, TAHNIAH KESEDARAN RAKYAT MARILAH RAKYAT MALAYSIA BER MANAFAAT KEPADA PAKATAN RAKYAT DALAM PRU13 NANTI.
Tak sangka PM Malaysia yang dilahirkan BN/UMNO ini adalah PM burung tekukur. Yang mengacah kur..kur..kur ialah Rakyat . Bila Pakatan Rakyat yang menjadikekuatan rakyat berkata kepada PM burung tekukur maka PM burung tekukur akan berbunyi kur, kur,kur. Kenapa begini, kerana PM BN ini yang menjadi pengerusi BN, merangkap pengerusi UMNO tidak lagi mempunyai kekuatan bererti lemah dan sangat lemah dari segi mentadbir Malaysia dengan baik hanya kekuatannya sekarang ialah pada wang, tiada wang tiada kuasa dan tiada kuasa maka beliau sukar dapat wang.

Kenapa kita kata PM tekukur kerana kini bila rakyat kata buang tol , beliau pun akur kurangkan 2 buah tol. Bila rakyat demo besar-besaran bantah Lynas maka beliau kata akan alihkan ke tempat lain. Bila rakyat dan kakitangan awam kata SBPA tidak adir maka beliau terus batalkan skim SBPA. Dan kini beliau memohon maaf dan merayu2 meminta peluang sekali lagi kepada rakyat agar memberi mandat sekali lagi pada beliau.Bila rakyat komplen dari laporan audit tentang NFC maka akhirnya Shahrizat letak jawatan. Tahniah kemenangan rakyat!

Selepas kontoversi panjang isu Perbadanan Fidlot Nasional (NFC), Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil hari ini mengumumkan akan berundur sebagai menteri selepas tempoh pelantikannya sebagai senator tamat bulan depan (April).

Menteri pembangunan wanita, keluarga dan masyarakat itu bagaimanapun akan kekal sebagai ketua Wanita Umno.

Beliau mengumumkan keputusan itu dalam sidang media di Kuala Lumpur hari ini.


Pengumuman Shahrizat tidak akan menjadi menteri kabinet selepas April dan akan terus kekal sebagai Ketua Wanita Umno membuktikan bahawa Umno menghalalkan penyalahgunaan kuasa, rasuah dan penyelewengan.


Sepatutnya bukan sahaja tidak meneruskan khidmat sebagai menteri malah yang lebih penting Shahrizat dilucutkan jawatan dalam Umno.

Namun sekali lagi Umno membuktikan bahawa mereka tidak kisah samada seorang pemimpin ada moral atau tidak. Umno tidak kisah samada seseorang pemimpin itu ada maruah atau tidak; Umno juga tidak kisah samada seseorang pemimpin itu bersih atau tidak. Sebab itu Shahrizat, Ali Rustam, Isa Samad dan lain-lain terus dikekalkan.

No comments: