Kenapa dinamakan Blogspot Ulama Pewaris Nabi ? Blog ini telah diaktifkan sejak tahun 2008 dengan berlatarbelakang memberi info tentang Islam dan politik. Blog ini sentiasa berterusan memperjuangkan memberi, menwar, memapar maklumat/info/penerangan ISLAM & politik namun Ulama Pewaris Nabi adalah menjadi idola dan perlu dijadikan ikutan dan juga sebagai sempadan kebaikan yang akan menahan atau membatas kejahatan agar tidak berterusan dan disedarkan sehingga akhirnya kebaikan akan menguasai keadaan.Nama blog ini tidak mencerminkan blogernya seorang Ulama tetapi sedang berusaha dan bercita-cita ke arah itu.Amin

pasbs2

pasbs2

pasbs baner

pasbs baner

Thursday, March 8, 2012

LEBIH SEJUTA UMAT TAK TIDUR MALAM TADI? KENAPA ?

Komen : PM kita ni yang merangkap Pengerusi UMNO/BN bila nak PRU semua pengumuman melibatkan wang kalau boleh semua dia kena umum atau memang beliau yang nak umum.
Bab SBPA ni adalah hasil kerja hentam keromo kerajaan. Sepatutnya lepas melakukan pembetulan kena semak dulu samada dah ok ke ? Dahlah masa umum dulu ramai sedar dan komplen kelemahan skim itu, kini seoalh2 dah ok dan terus diumum oleh PM plak tu. Buatnya masih ada kepincangan skim itu kan haru imej PM UMNO ni? dan sebagai Ketua Eksekutif Malaysia?

KUALA LUMPUR: Kira-kira 1,400,000 penjawat awam menunggu dengan penuh debaran pengumuman Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak berhubung semakan semula Skim Saraan Baru Perkhidmatan Awam (SBPA), esok 8 Mac 2012.

Najib dijadual berucap pada perhimpunan khas yang dihadiri ketua-ketua jabatan kerajaan dan badan berkanun serta pegawai kanan perkhidmatan awam di Pusat Konvensyen Antarabangsa Putrajaya (PICC).

Kenyataan bahawa Datuk Omar Osman, Presiden Cuepacs, badan yang menjadi payung kepada kesatuan-kesatuan sektor awam, yang akan berucap pada majlis itu, memberi petunjuk jelas bahawa ia mungkin memberi tumpuan kepada skim SBPA yang disemak semula.


Petroliam Nasional Bhd (Petronas) telah pun mengumumkan 44,000 kakitangan Petonas akan dapat bonus Petronas sekurang-kurangnya 5 bulan tahun ini. Dalam erti kata lain tertinggi dalam sejarah perbadanan minyak negara itu. Tahniah kami ucapkan kepada kakitangan Petronas.

2 comments:

Anonymous said...

yang hanya bekerja kerana duit tak tidur la malam tadi.....aku tidur nyenyak...siap mengeroh lagi.....pagi ni kan kena kerja...aku kan kakitangan awam....

Anonymous said...

"Ramai orang sanggup habis RM1000 untuk beli gajet seperti
Iphone, Ipad tapi tak ramai yang sanggup melabur RM290 hanya untuk Quran Digital ini.
Anda berkira untuk akhirat?"

KLIK >> http://bit.ly/AL-Quran